urmoderns

en blogg med lite av varje

Sonen som manekämg.....

Publicerad 2008-08-27 10:15:21 i Allmänt,



En väninna kom och ville att jag skulle sticka en sjal till henne,hon hade inte fått till den hon tängte sticka så det repades
upp,det nystanet hade hon med sej,lila ullblandning

Jag fick ett mönster av min Hemlis,Garnmoster på en sjal m släppta maskor...så jag använde detta
och här är resultatet. det är ett tag sedan jag stickade men glömt att lägga in den.
När jag fick beskrivningen så fick jag även ett Lingarn,så det ska jag använda när jag stickar sjalen till mej själv

Hade tängt plocka mera svartvinbär till saft i dag,men det  får jag glömma för himmlens portar är
vidöppna i dag det ÖSREGNAR,det var bara på med regnstället när Ester skulle på sin Morgonpromenad i dag

Så jag kan sitta o sticka i dag utan att ha dåligt samvete *ler*

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-08-27 15:22:47

Hej! Tack för kommentaren! Jag hittade mönstret i Allt om handarbete nr 9/2005, men det finns även ett väldigt likt här: nr=b14&did=16&lang=se" rel="nofollow">http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?dnr=b14&did=16&lang=se

Ha det så bra!

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-08-27 23:05:44

JAg skiter i svartvinbären iår!!! Dom är blöta varenda gång jag tänker bärplockning ;-(

Eva

Kul sjal. Ska nog prova....

Postat av: Anna

Publicerad 2008-08-28 07:44:58

Vad knepigt. Men gå in på garnstudio.com, sen finns mönstret under Baby-kategorin.

Postat av: Monika

Publicerad 2008-08-28 10:44:43

Vad söt gossen är. Han är väldigt snäll som ställer upp som modell för denna halsduk, inte många pojkar skulle göra det.

Halsduken blev väldigt läcker och visst var den ganska kul att göra?

Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-09-06 00:13:11

Han ser inte föör lycklig ut! ler Håller med föregående talare om att han är rar som ställer upp som modell för din halsduk!.



Kram

Ulrica =o)

Postat av: urmor

Publicerad 2008-09-06 11:48:03

den uttråkade minen beror på att en storebror

retas............

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela