urmoderns

en blogg med lite av varje

Jamtli

Publicerad 2008-12-08 11:13:58 i Allmänt,

Här kommer lite bilder på mej och Helene



Helene som håller på att fixa sej lite Kaffe



Jag bredvid dockorna Viola och Erik
Viola iklädd Åremössa och halskrage, Erik i Helens Rånarluva
Victor fick en sådan av Helen och den är "skit"skön hälsar han !



En bild till,lite av grannen är oxå med,dom hadde jättefina grejer.
Det är en av sönerna som fotat, han hadde lovat att ta mera från Marknaden,men fick inte tid ??????....hm!
men jag rekomenderar att ni går in på min namnes blogg och kikar på det hon har lagt in om
Jamtlis Julmarknad.Hon är en blogg-mailvän som jag fick träffa  live.
Hon verkar vara en glad  och go "prick"
Det var första gången jag o helene träffades LIVE oxå,det är en jättegullig tjej.
min yngste o hennes A hade det riktigt skij  på Söndagen när bägge var med.

Det märktes att det var Skidskytte i stan,det var mycke utländska köpare
känns lite kul att det "lilla" jag stickat har hamnat  i bl.a. Norge,Finland,Damark,Tyskland  och Frankrike...........

 I dag är det segt,så det lär inte bli myckr fixat här hemma skulle jag tro.

I morse hadde vi -23gr men det blir varmare och snön dalar ner så fint,dom har varnat för hårt väder
med snö o blåst,får väl se under dagen hur det blir.

Kram och hej från mej !  

Kommentarer

Postat av: Grannkäringa

Publicerad 2008-12-08 11:21:41

Oj vad fina saker ni hade, synd att vi inte kunde komma in och se och handla något.

DS.

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2008-12-08 16:28:24

Ni hade så fina saker!! Skulle varit kul att varit hos er! Men jag hade nog inte klarat kylan, usch o fy, jag som tycker det är skitkallt o hemskt när vi har runt nollan som idag...

Kram

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-12-08 18:14:31

Roligt att träffas äntligen!!! Gick é bra???

Postat av: urmor

Publicerad 2008-12-08 18:22:07

Yes box !

Postat av: Marie

Publicerad 2008-12-08 19:42:42

Åh vad fint ni hade fixat det i er bod! Och vilka fina saker ni hade till försäljning! Önskar också att jag hade kunnat besöka er, hade verkligen varit kul att få träffa er "på riktigt"!

Postat av: Maggan

Publicerad 2008-12-08 19:59:19

Åh va kul att se bilder! Det måste vara 100 år sen jag var på julmarknad på Jamtli sist.... ungefär... Det ser jättefint ut!! Och jag är såååå avundsjuk över vädret! Har suttit och tittat på skidskyttet på tv:n i helgen och längtat "hem" ;)

Maé råkes!!

Postat av: Häxmamman

Publicerad 2008-12-10 13:29:57

http://stickmonster.bloggagratis.se/

Postat av: Inger

Publicerad 2008-12-10 15:38:29

Var bara tvungen att kika in då jag nu läst på Häxmmammans blogg om dig. Vilka duktiga o kreativa kvinnor ni är.

Kram från krulltottarnas matte i Höga kusten

Postat av: cattha

Publicerad 2008-12-11 08:42:44

klev in i din blogg från häxmamman .blev nyfiken av bilderna från marknaden,synd att man ej kunnat gått för långt ifrån,men massa fina saker.

ha de bra

catharina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela