urmoderns

en blogg med lite av varje

Nu har insperationen hittat tillbaka..........

Publicerad 2008-06-29 17:10:17 i Allmänt,

Nu är jag på G igen...har stickat sockar utan skaft,virkat en mössa m en drake på
och börjat med en sjal.


dom här ska en väninna få som har frusna fötter.


-den här mössan har en av mina söner besämt att han vill ha,dom är tydligen väldigt "inne" nu
den yngsta arvingen ska ha en svart m döskalle på.så vad gör man när änglarna mina vill att jag
ska fixa en mössa - jo då provar jag iaf.


så här ser mössorna ut på beskrivningen.



och sist men inte minst.....sjalen,tror det är ett kid-silk garn,det är iaf mjukt som "attan"
jag stickar bara räta m på stickor nr 10,och ökar en m i början på varje varv.
Garn affären på Frösön hade halva priset på detta garn,jag gillar färgen..en riktig sommarfärg

För att tala om nått annat,så vill jag hälsa till  E på två nystan,att det är Sten Lindqvist som  har skrivit om
Morden i Arvesund, Hälsa till Mamma och Skendöda som har kommit ut med en fristående fortsättning
som heter, Rik men Död... under rubrik Morden på Verkö slott.Tomas är med i denhär oxå,det är lättlästa böcker som samtidigt Roar fasst det är Actiondrama.
Jag har som jag tidigare skrev förmånen att få dom direkt.Sten var på Expo Norr i går lördag och signerade
böcker , i Juli ska han vara på Verkön.
Så den som tar Thomé el åker med egen båt dit i sommar,kan nog träffa på han där.....skulle inte förvåna mej om han får ideér t en ny bok samtidigt..............

Ha det så gott i solen ,den som har nån !
 

Kommentarer

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-06-30 17:33:01

Ja köpte morden i arvwesund till mamma... ler Hon har fått del två åxå men jag har inte läst den än. Skrattade så att jag höll på att dö när rikskrim kom till Arvesund och folk började erkänna sina brott. Fick ont i magen ler

Mössan var riktigt snygg. Traktormönster kommer per post när jag varit "hem" //E

Postat av: urmor

Publicerad 2008-06-30 23:13:58

ja ,många skratt blev det! och läs andra delen oxå

och den nya om verkö slott...kan rekomenderas.

va gullig du är vad gäller traktormönstret.

Då ska jag sticka den till julklapp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela