urmoderns

en blogg med lite av varje

Nu é jag hemma igen...............

Publicerad 2008-05-22 18:04:40 i Allmänt,


-och det känns så skönt. efter sjukhusvistelsen.

Jag stickade ju på en vit Candle flame av garn jag hadde,men det räckte inte t en stor sjal,så det blev till en
jag kan anv i vinter.När jag låg på sjukhuset började jag att sticka en till av ett lite tjockare garn o grått.
Har kommit till hälften ungefär. Ni ser här nedan  hur det blir.




Det är ett jättemjukt ullgarn,ingen aning om vad det heter,jag hade några härvor i garnförådet.

men nu när jag kom hem började jag sticka strumpor utan skaft,bild kommer när dom é klara,sen såg
jag att Pulsklubbens Juni-mönster kommit oxå ! det är bra att man har något att varva med,lite tråkigt att bara sticka samma sak hele tiden *skratt*

Vädret ska vi inte tala om ,ömsom regn, ömsom sol och en del stackare har haft snö. Huvvaligen!

Ha det så gott!

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2008-05-22 22:38:01

Jättesnyggt, jag har ännu inte stickat det mönstret men det ligger ganska högt upp på att göra listan.

Hoppas att du känner dig kry! Ha det så gott!

Postat av: Linda

Publicerad 2008-05-23 18:15:40

Hej Eva!

Om du går in på kategori stickning hos mig och bläddrar neråt så kan du se min sjal.

För övrigt hoppas jag du mår bra. Trevlig helg

Kramizar Linda

Postat av: Lissy

Publicerad 2008-05-26 18:59:28

Kul att du har kommit igång med sjalen, jag håller med om att mönstret är lätt när man får det att stämma, min svärdotter som fick sjalen jag stickade blev glad över den.

Kramar

Lissy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela