urmoderns

en blogg med lite av varje

STICKORNA RÄCKER INTE TILL..................

Publicerad 2008-05-09 22:03:17 i Allmänt,

och några rundstickor nr 3,som var nog lång hade jag inte,så det blir till att hasta till garnaffären i morgon
och inhandla ett par.Hoppas det finns med lite längre stickor,gillar inte när stickan försvinner i handen *ler*



Så här ser det ut nere vid Ån,buskarna utanför Båthusen står på strandkanten i vanliga fall.
Esther gillar vatten lika mycke som grabbarna.


Dom går på en väg som inte brukar  full av vatten,spången framför brukar vi åka båt under,kan man
inte tro  som det ser ut nu. *ler* nu tar man sej inte ut på spången om man inte simmar.

För att återgå till sjalen,Finns det nått riktmärke på när den är lagom stor? mask antal eller nått?

Nu ska jag kolla på Anna Phil och dricka The!

Säger som  vi gör i Jämtland. Ma Råkes ! = Vi träffas el på återhörande ( en liten språklektion i Jämska) *skratt*

Kommentarer

Postat av: Garnängeln

Publicerad 2008-05-10 11:04:32

God morgon!

Ljuvliga bilder. De gröna växterna tror jag man kan ta skott.I krukan är det 5 små krukor. Jag köpte dom på MAXI. Kramar G

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2008-05-11 13:32:52

Skulle vilja till fjälls och se på vattenmassorna, här i stan är det gamska lungt ler Läste du ÖP förra veckan och såg spruten i Långakraftverket? Ett mäktigt skådespel som återkommer varje vår (och aldrig hinnar man dit nu för tiden...). //E

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela