urmoderns

en blogg med lite av varje

Lie av varje

Publicerad 2008-11-21 17:10:08 i Allmänt,



Lill-pöjken ville lära sej sticka,men det var lite krångligt,så då började vi med virkning i ställe
det här är 1;a testet,ett halsband till mamma ,fint va?
sen har det blivit en massa armband och en lång sträng som inte är klar ännu,just nu mäter den 6,32m.........
har lovat att lägga in en bild när den är klar.
Kul att killar oxå har intresse av handarbeten.......eller hur ?

En Åre-mössa till har det blivit.

och två Gnomer,som inte är monterade,måste köpa mera fyllnads marerial
lutar åt att det blir  en stadsresa i morgon,för i Strömsund hade dom inget.
sen är det bara skägget som ska fixas,men det går snabbt.
Hinner nog få till några till innan Jul *skratt* "har jag tomtar på loftet eller.".........

Villket oväder "flurver" vi haft. det började i gårkväll och har hållit på hela natten,det har stormat som attan !!!
vi har inte fått nån snö men det har drivit.
På ett ställe som heter Gunnarvattnet hade dom fått mellan 0,5-1 meter snö + storm.

Kramar !

Kommentarer

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-11-21 18:37:50

Ujdå..har ni så ruggigt väder..här är det bara kallt o lite blåsigt.. Har nog tomtar på loftet jag me´.. he he.

Duktig kille som virkat så långt. Jättekul att han är så intresserad, men kan man begära annat när han ser vad mamma är flitig. ;)

Dom där åremössorna är allt bra fina.

Mina gnomisbröder skulle till Torvallaområdet.. ;)

De kommer trivas där de vet jag.

Kram o ha en trevlig kväll

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-11-21 18:39:52

Ujdå..har ni så ruggigt väder..här är det bara kallt o lite blåsigt.. Har nog tomtar på loftet jag me´.. he he.

Duktig kille som virkat så långt. Jättekul att han är så intresserad, men kan man begära annat när han ser vad mamma är flitig. ;)

Dom där åremössorna är allt bra fina.

Mina gnomisbröder skulle till Torvallaområdet.. ;)

De kommer trivas där de vet jag.

Kram o ha en trevlig kväll

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-11-21 19:05:13

När jag jobbade som lärare sist (gammal historia) så var jag på en friskola med Waldorfpedagogik där skulle alla ettor (sjuåringar) lära sig att sticka. OCH!!! de gjorde de!!!! Vi stickade 6 kvadrater i rätstickning som sedan syddes ihop och stoppades med ull till en boll. Alla stickade någon kvadrat, sedan hade "fröken" gjort en massa extra kvadrater så att alla fick till sin boll innan sommarlovet.. ;-)

När de var 8 år skulle de lära sig virka.... Helt underbart att lära alla sticka och virka!!!! Sånt kan jag sakna ibland. (vilken lång kommentar.... förlåt....)

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2008-11-21 21:19:36

Vilken son!! Underbart! Min dotter som är nyss fyllda 15 hatar allt vad syslöjd heter, och när folk kommenterar det med Jamen mamma som stickar så mycket" Vad tror du hon svarar? En stolle i familjen räcker.... Tack för den du!

Hur gör man åremössor??Din var iallafall jättefin, typisk ungdomsmössa.

Idag har jag gjort (nästan klar) en halskrage i tunnt garn, så jag la till 2 volanger. Tror den blir bra. Imorgon ska jag försöka fota o lägga ut bilder på bloggen

Ha en underbar helg i ovädret. Här har vi fått ett par cm snö idag, och imorse var det -4 grader...

KRAM

Postat av: elisabet

Publicerad 2008-11-22 16:02:36

Jätte fina tomtar/gnomer du gör.

Nu vet jag ju inte vad du stoppar dom med, men har man en uttjänt kudde så kan man ta innehållet och stoppa med. Billigt och bra och dessutom är det återanvändning som jag gillar.



elisabet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela