urmoderns

en blogg med lite av varje

Tuula sockor,blomma och en tävling

Publicerad 2008-11-14 16:36:26 i Allmänt,

Nu har jag stickat en variant av Tuula sockan.  Har stickat den till en 2 åring,därför har jag skippat "korvarna" som
ska vara på foten.


-och så här blev dom. Jag stickade dom i Fabelgarn.
Skaften gillar jag eftersom det  funkar så bra att dra dom ovanpå byxbenen.

Sen har jag en bild till på min "konstiga" blomma som jag skrev om tidigare.
det hade kommit en bladrosett på blomstjälken,nu har den växt och det kommer 2 blommor från den



det syns bara en av dom ,men den andra kommer precis bakom.........kika längst ner på den högra stjälken så ser ni en bladrosett  till.

Varför  den växer så konstigt  har jag ingen aning om,eller så beror det på att bladet blev satt med skaftet ner.
annars kan man ju dela det längst efter bladnerven och på så sätt få flera plantor.

Om nån vet så skriv gärna en komentar om detta.
Jag funderar på att klippa av den extra rosetten och sätta den i jord och se om den rotar sej.

lite kul är det oxå,måste jag erkänna. *ler*

Hittade en tävling till oxå.



En jättesöt Hundtröja kan du  ha tjans att vinna HÄR.

Jag har ingen liten hund,men andra har. iaf. så tycker jag den är suuuuper sööööt !

Nu känns det i magen att det är dax att fixa middag. I dag blir det kyckling och ris,efter önskemål från minstingen.

Ha det gott !

Kommentarer

Postat av: Monica Hansen

Publicerad 2008-11-14 17:46:33

Man kan ge i julklapp:)

Postat av: Maggan

Publicerad 2008-11-16 11:32:37

Det var väl en häftig "mutation"! Prova du och klipp av rosetten och tryck ner i en kruka, Streptocarpus brukar ju ha lätt för att rota sej. Sen tror inte jag att det har nån orsak hur man klämde ner bladet hur den växer sen, det kan vara nåt virus som gör att den växer annorlunda....

Annorlunda är bra ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela