urmoderns

en blogg med lite av varje

Efterlysning på Möss- mönster......

Publicerad 2008-10-12 12:06:56 i Allmänt,

överskriften blev tve tydig *ler*....

Har en bekant som vill att jag ska sticka en Odessa mössa....men var "sjutton" hittar jag den beskrivningen
hon hade sett den på nån blogg,men minns inte villken...........fler än jag som är glömsk ...HaHaHa....!

Kanske nån som läser detta vet var.............

Vi har haft ett strålande solsken tills för en halvtimme sen,då det började att "skvätta" och nu öser det ner,Huvva ligen !
Men ingen snö har vi fått ännu förutom att det ligger på fjälltopparna.....har inte sett nån Dommherre heller
och dom brukar ju förvarna om snö.

Nu ska  Regnstället på ,jag och Esther ska trottsa vädrets makter och gå ut.

Kommentarer

Postat av: Lillan

Publicerad 2008-10-12 12:25:46

Det finns gratis på ravelry, har tänkt sticka det jag också! Om du inte har ravelry så kan jag maila mönstret till dig om du skulle vilja! :)

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2008-10-12 12:34:37

vet att det fanns på knitty.com, men hittar det inte just nu... Jag har det utskrivet någonstans tror jag... hör av mig när jag hittar det, och om det dröjer förlänge får du påminna mig!

Kram

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-10-12 21:47:27

Har skickat mail till dej..

Kram o natti, natt..

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-10-13 23:57:31

Kikar in och säger god natt/Kram

Postat av: Lillan

Publicerad 2008-10-14 07:19:48

Så himla svår engelska tycker inte jag det är iaf, men det är ju inte säkert att du känner likadant! Men jag mailar det till dig, sen är det bara att du frågar om du har några funderingar :) Kram!

Postat av: Lillan

Publicerad 2008-10-14 07:24:02

Ps. skulle behöva din mejladress så jag har nåt att skicka mönstret till :)

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2008-10-14 09:12:15

Ser att du fått hjälp med mönstret. Och jag var ju inte till ngn hjälp som mindes fel vart jag sett det... Är bra sugen på att göra den jag också.

Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela