urmoderns

en blogg med lite av varje

söndag = Loppisdag..........

Publicerad 2008-10-19 15:28:52 i Allmänt,

Hejhopp ! i dag har jag varit in till Östersund på Loppis,tycker det är "skit" kul att gå o kolla
Hittade lite döskalle kläder till barnbarnet o en jacka till min yngste...Jättefina kläder och väl skötta.

Har inte fotat ,ligger i tvättmaskinen just nu......

Har inte stickat så jättemycke,det har blivit en  halskrage , en tomte,och ett par sockar är på G



Här är garnerna jag använde till halskragen,och nedan är resultatet...


-och sockarna jag håller på med. inge märkvärdit alls,men funderar på om jag ska testa att sticka ett
par med en  Döskalle  på foten.
Knapparna är turkosa på kragen men inte så knalliga som dom ser ut på bilden
det är väl blixten som reflekterar ljus......

Har fått min The& garnbytar vän tilldelad ,och paketet är färdig packat
det går nog iväg med posten i morgon el tisdag.....nu är ni bra nyfikna va?!??!?! *ler*
-för att inte säga hur nyfiken jag är på vem som jag ska vänta paket från...det är så spännande...Jag Älskar överraskningar
var med på  några byten i Våras och jag tror jag fick Pia snigelmamman 2 el 3 ggr. vilket inte gjorde nånting
utan var bara roligt.

Nu väntar jag på att mina killar ska komma hem från Jakten,Igår sköt dom en kalv och i dag har det blivit
en ko och kalv. Gott att hitta igen i vinter..............

Tomten ligger på tork o väntar på att fyllas och bli ihop sydd,därför ingen bild denna gång,kan avslöja
att han är brun och grön.

Klem  från é rektu é Jämtlandstaus     =  Kram från en riktig Jämtlands flicka

Kommentarer

Postat av: garnlivet

Publicerad 2008-10-19 15:37:46

Ser att du stickat halskragen med Karisma. Törs jag använda det garnet om jag är lite känslig för "kliostick" tror du ? Jag vill så gärna sticka den för den är snygg o praktisk men jag har inte hittat någor garn än som jag vågat mej på att använda.

Postat av: Tomtan

Publicerad 2008-10-20 06:58:35

VAd kreativ du är.. Här händer det inget... JAg har hittat sniglarna mfl på http://www.vicke.be/

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-10-20 13:34:49

Kragen blev ju jättefin.. Kul att gå på loppis, om den är stor o man kan kolla på mycke grejer. Man kan verkligen fynda ibland..

Jag är verkligen avvis på dej som kommer få så mycke älgkött ;) Jag är uppväxt med älgjakt inpå knutarna så det är spännande att höra hur de går för "er"

Kraam o ha de

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-10-22 13:05:36

Åh, loppis är roligt och det finns ju några stora i Östersund...



Skulle du kunna översätta kragen på svenska till mig jag kan inte engelska så bra Suck



Jag står för kostnaden på marknaden och du står för sällskapet annars blir det jobbigt att stå där ensam...



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela