urmoderns

en blogg med lite av varje

Äntligen har värmen kommit

Publicerad 2009-04-29 11:32:14 i Allmänt,



Till oss i Jämtland oxå ! !
Känns riktigt skönt efter flera dagars "surväder" som man blir riktigt trött av........

Höde på nyheterna att södra delarna av vårt avlånga land har Eldningsförbud på
flera ställen.
vi har alla årstider i Sverige för tillfället ! Märks att vi bor i ett avlångt land....Ler !

Har städat lite nu på morgonen och stickat några varv på sjalen.
har tängt ta fram symaskinen en vända oxå .

Sen jag suttit klart med datorn så ska jag ta med Domino ut så han får springa / Leka av sej lite.
så får jag njuta av Solen på samma gång.

Det var meningen att vi skulle in till Östersund Jag o Victor i dag och besöka Tandläkaren
men dom ringde i morse o ändrade tiden,för han hade åkt på Influensan,stackaren !
så det blir ingen stadstur,känns lite skön oxå,det blir ju en tripp på 16 mil !
fasst dumt oxå för jag skulle kolla lite tygen......men jag ska kolla lite mera  hemma igen
så får jag se om jag har nått som passar iaf. fast det är jag väldigt tveksam över.....

Ha en riktigt bra dag !

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-04-29 15:51:19

Ja du att Sverige är avlångt är då ett som är sant. I påskas åkte vi från nästan en meter snö och kom ner till blommande blåsippor.... märklig känsla faktiskt! Skönt att slippa åka till stan, det är inte nån rolig väg ;p direkt.... Jag är ledig nu sista april och första maj men jobbar sen hela helgen =( ja, ja, sånt är livet!

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-04-29 16:49:23

Om det gäller mej så tror jag att du har som passar.. Jag tar gärna svart handdukstyg med 2 katter och 1 får. Det blir så bra så!!

Skönt att ni också fått våran sköna värme..

Kram, kram..

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-04-29 17:11:15

Man ska inte vara i stan när solen skilner!!! ler

Postat av: Anette

Publicerad 2009-04-29 18:26:54

Solen skiner här, men det är inga varma vindar vi har. Träden blir grönare och grönare för varje dag och det går nästan för fort.

Skönt att du slapp åka till Östersund och fick njuta av vädret hemma istället, men synd för tyget. Men det går ju fler tåg.

Ha en fortsatt skön onsdagkväll

Postat av: Anette

Publicerad 2009-04-29 21:24:02

Sicken tur att du hitta tyg så du kan sy. Och visst ska det bli skönt med ved till vintern och billigare än att elda med el. Och det blir en skönare värme också.

Ha det bra!

Postat av: Ann-Christin

Publicerad 2009-04-29 21:38:49

Visst har det varit en alldeles underbar dag! Även vi längre norrut har fått njuta av vårvärmen.

Ha det bra!

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-04-30 08:53:33

För min del tycker jag det är skönt att slippa stadsresorna, men om man behöver garn eller tyg då är ju resan befogad. Men det finns ju tradera, åh va garn jag har fyndat där. Blir det någon brasa för er i kväll? Här är det eldningsförbud, snopet va

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela