urmoderns

en blogg med lite av varje

Det var en kyckling som hette gullefjun...

Publicerad 2009-04-02 19:25:38 i Allmänt,



                                                                          

tyckte dessa var ganska söta. Ska nog inte göra dom till denna Påsken
men det kommer ju fler. Hoppas jag ! I år har jag varit Lat,annars brukar jag göra ett
nytt Påskpynt varge år,men i år verkar  det som undertecknad har fått en släng av "Latmasken"

Här hos mej är det Lugna gatan just nu,Pojkarna är på Scouterna vovven sover
det är så man snudd får "lappsjuka" ....Ler ! fasst å andra sidan så är det ganska skönt oxå.

Nu ska jag kika på Middag hos mej 19,30, få se vad det kan bli för läckerheter i kväll.

Väntar med spänning på vilken Garn & Chokladbytar vän jag får.
vore kul om det är nån mail kopis man får överraska.

Kramizar på Er !

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-04-03 13:40:21

Hej hopp!!

Kikar in och önskar dig en trevlig helg!! Det blir tyvärr inte mig du får skicka garn o choklad till iallafall, för jag hoppas inte på detta bytet. Har ju precis varit med på kaffe och garn.... ;)

Nu har min mamma åkt hem, och det blir lite mer som vanligt här igen. Har varit som ett fördesedagskalas hela veckan. Bästa presenten var dels en elektrolux ergo rapido, dels att hela huset är storstädat;))

KRAM Ann-Louise

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-04-03 17:13:20

Jag trodde att "Gullefjun" var något de hittat på i filmen "Strul". Förstod inte att det var en riktig låt förrän jag började jobba som lärare i Jämtland och den var "ett måste" till påsk.... ler

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela