urmoderns

en blogg med lite av varje

Här händer inte-

Publicerad 2009-08-25 09:34:54 i Allmänt,

mycket på stickfronten,Hemmet ska ju funka oxå.....ler !



Dessa små sockar stickade jag framför TV:n
Tog bilden framför fönstret så att mönstret på sockarna ska synas bättre.
Dom är väldigt snabbstickade,
söta & fina blir dom oxå !



Nu har jag fattat mod,och börjat med en kofta.
Har valt en i Eskimo,just för att det ska gå lite snabbare....skratt !
det kommer väl etapp-bilder framöver.

Hadde inga rundstickor i den strl. så nu i början anv. jag vanliga jumperst.
men det blir nog för tungt,så jag måste införskaffa  rundst. i morgon när vi är in till Östersund.

Min mellan son har för kort "grej" som sitter under tungan,så i morgon ska vi in till
Öron Näsa Hals mott. Hoppas att dom klipper/snittar den,
så han oxå kan räcka ut tungan...skratt ! skämt å sido !!!

I dag tror jag det bär av till skogen en sväng med bärhinken.

Ha de !

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-25 11:30:52

Ser fram emot att se färdiga resultatet på koftan! Ser så mysigt ut verkligen.

Postat av: Tina

Publicerad 2009-08-25 14:18:40

Vilka söta små baby sockar !

Lycka till med koftan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela