urmoderns

en blogg med lite av varje

I Mössan !!!

Publicerad 2009-08-28 17:27:13 i Allmänt,

Lite av det jag stickat på denna vecka




Ev bild på urmor själv. en mössa stickad på tvären i Eskimo garn
en bland de skönaste mössor jag haft på mej.kan varmt rekomenderas.



Den lila är likadan som den Rosa,jag hade på mej.
den gröna är stickad i Indy-Silk, ev. ska jag pryda den med några kappar eller nått annat
den som lever får se.....



dessa två stickade jag i går kväll. dom är stickade i dubbelt Eskimo.
Dom blev riktigt snygga ,med den grova strukturen.


En halskrage stickat i ett okännt restgarn....

Dessimellan håller jag på med min kofta !


                                        

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-08-28 19:48:01

Snygging där, ja det var ju synd att vi är för långt ifrån varanda. Hade varit mycket trevligt att träffas "på riktigt".



Varför inte virka nån liten rar blomma i avvikande färg, fröken Elsas är ju så underbara.



Trevlig helg på dig

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2009-08-28 21:20:55

En härlig helg ska vi ha nu!!!!! Eller hur?!?!??! Mössan känner jag igen....

Postat av: Anette

Publicerad 2009-08-28 22:04:42

Tjusiga huvudsaker du har gjort!

Jag mår lite bättre idag så jag hoppas förkylningen har vänt ordentligt.

Idag har jag varit på födelsedagskalas hos min farsa och vi har käkat och pratat och haft det bara bra.

Fint väder har vi haft hela dagen, men naturligtvis måste det avslutas med att himlen öppnar sig och regnet öser ner.

Ha en skön helg!

Postat av: Linda Reit

Publicerad 2009-08-29 11:41:32

God morgon på dej!

Härliga mössor. Närmar sig hösten hos dej?

Här skiner solen med regndroppar ibland.

Kramizar Linda

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-08-29 13:01:36

Vilka härliga mössor!!

Ha det bra!

KRAM

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-30 11:16:15

Här händer det grejer! Så härligt att se produktiviteten spruda, hehe, och fina mössor blir det!

Postat av: Cina

Publicerad 2009-09-14 11:16:18

Hej- nu jagar jag efter ditt härliga mössmönster igen- kan inte hitta det här hos dej? Älskar särskilt mössorna i dubbelt eskimågarn i brunt och grönt-wow vilka härliga mössor!!!

Postat av: dikra

Publicerad 2011-01-15 12:52:24

hej du har stickat mycket fint mössa ,kan du säga hur har du gört den .jag vill sticka till min son lika, han är 7 år gammal tack.

Postat av: Urmodern

Publicerad 2011-01-15 14:31:18

DIKRA, e-mail adrs stämmer inte så jag kan tyvärr inte hjälpa dej

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela