urmoderns

en blogg med lite av varje

radio tystnad.......

Publicerad 2009-08-12 23:09:19 i Allmänt,

Här kommer ett livstecken från Jämtlands djupa skogar.

Jag har varit tyst några dagar,har haft barnbarnet hos mig och har ägnat all min tid til honom o mina
två pojkar.
Vi hade tänkt plocka bär o grilla i går,men vädrets makter stog oss inte bi,fick bli en lite utflykt
och  hälsa på grannens får o kanin mellan skurarna istället.

Sen blev det till att baka Äppelkaka m vaniljgrädde..... och ha lite fika på en filt i TV rummet istället
tror ni jag hade bra batterier i kameran ? Icke sa nicke....Ler !
Men mysigt var det i alla fall !

I dag när jag hämtade Posten så hade jag fått paket...Yippie !



- Rätt gissat GARN ! -skratt !

Det jag börjat att sticka av ser ceris ut i bild,men det är Rött Taiga.
ska se hur det blir,stickar i två trådar o st 10, blir det bra blir det en Mössa har jag tänkt.
sen har jag lite mera tankar om det garnet,men som sagt man vet aldrig.

Det ljusrosa är Pregiati ullgarn
det som ser lila ut i bild är i själva verket ceris Marly ull garn

Det gråa, soft Tweed,har jag tänkt mej knälånga sockar av.

TACK  alla ni som hjälpt mej med döskallarna,har hittat flera snygga,och stickat lite prover,
det är lite knöligt att sticka bara en döskalle på vatarna,men lyckades jag sticka en Älg
mitt på en tröja  så var det väl sjutton om jag inte ska kunna lyckas med detta oxå
men många trådar blir det att fästa (vilket jag INTE gillar för fem öre)

Barnbarnet ville att jag skulle sticka mössan o vantarna i det Rosa garnet,som ni förstår så är
han väldigt förtjust i rosa just nu,till hans fars förskräckelse.....skratt !
men som jag sa till pappan i dag; det går över,för det gjorde det för dej.
Fast jag undra om jag inte ska sticka in en rosa döskalle nånstans....eller va tycker ni ?
dom små älsklingarna ska ju få välja själva. Kan berätta att han fick en del Rosa saker
när han fyllde år, bl.a. en rosa glitterpenna som ha ÄLSKAR !

Nu ska jag gå och knyta mej,för ögonen börjar gå i kors !




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-12 23:34:01

Jag tycker att det låter alldeles utmärkt med en rosa dödskalle någonstans på lillgrabbens grejer.

Varför ska inte killar kunna gilla rosa?

Ha det bra!

Postat av: Anette

Publicerad 2009-08-12 23:35:26

Det var jag som skrev om en rosa dödskalle precis nyss. Vet inte varför namnet försvann, men datorer gör som de vill ibland. :-)

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-08-13 08:32:57

Man glömmer fort, precis så gjorde jag med mina flickor när de var små, dukade upp på golvet i stället när man inte kunde komma ut. Håller helt med dig, ge grabben det han gillar och strunt i din sons protester, tids nog kommer han att hamna i alla fållor ändå. Rosa dödskalle är väl en bra idé. Fina garner du köpt.

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-08-13 09:10:31

Finafina garner!! låter som en toppenide med en liten rosa döskalle nånstans.

Fika på filt i tvrummet.... tänk om man hade fått vara med... ;)

Nästa vecka börjar det återgå till vardag igen, då hoppas jag det ska kunna bli folk av mig så jag håller kontakten bättre igen. :)

Ha det gott! Nu ska vi snart dra iväg till husvagnen för att avnjuta sista vardagara som vi har möjlighet att vara där denna säsongen. Gubben böjar jobba på måndag igen. :(

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela