urmoderns

en blogg med lite av varje

Udd-Muddar & lite annat

Publicerad 2009-08-07 18:59:37 i Allmänt,

I förrgår kväll stickade jag dessa Udd-Muddar, som Tant Kofta så snällt
delar med sej av beskrivningen på.
Dom var snabbstickade.



Villket garn jag anv. är jag lite osäker på,men det är ullblandning o mjukt.
Ska sticka ett par till i lite Lyxigare garn senare,dessa blev till för jag blev sugen när jag såg
beskrivningen.Dom sitter väldigtbra på,beror kanske på de aviga o räta partierna.


I dag har vi haft det HETT.......ska inte klaga,men jag hade tängt mej en skogs dag i dag
men det fick vara,kanske blir det lite svalare nån dag så man kan plocka lite mera blåbär
till pajerna och muffinsen  ,man kan bli sugen på i vinter.

På stickorna i dag har jag Halvvantar i en ljuvligt garn; Angel Touch.
Det är ett av projekten i månadens mönster.

Ska sticka mössa o vantar till sonsonen,det ska vara döskallar på,har han bestämt,men jag har inte hittat
rätta stuket på döskallen,kanske nån som kan föreslå nån bra sida.
Det ska vara överdelan på skallen + tänderna,kanske lite ben i kors men det låter jag
vara osakt.

Den turkosa Halskragen jag höll på med tidigare kommer jag att repa upp och göra nått annat av
så kan det gå när inte haspen ligger på .........bli bara "skit" av det, m.a.o

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-08-07 21:09:59

Jag hade ett mönster på en dödskalle, men tyvärr har jag slängt tidningen och det var förresten på till tröjor åt barn.

Jag har sett att du stickat Barbie-kläder förut och om du vill så har jag en del mönster som jag tog reda på utifall att du var intresserad.

Har varit en skön dag idag, men det blev lite kallt att sitta i skuggan.

Vi har fortfarande varmt här ikväll så jag ska slita mig ifrån denna dator och sätta mig på altanen. Hoppas bara att myggen håller sig borta.

Ha det gott!

Förresten är det mycket mygg och knott iår? Och även de där sviarn?

Undrar bara lite. Ev. åker vi uppåt på söndag.

Postat av: Tant Kofta

Publicerad 2009-08-07 22:18:53

Vad kul att se att mönstret funkade och muddarna blev bra! Passformen beror nog på att de är ribbade på tvären så att säga.

Hej fr. Koftan

Postat av: Cina

Publicerad 2009-08-08 06:30:05

TAck för din kommentar på min blogg- ang sticka på skrådden är iten så svårt som man kan tro- lägg upp antal m du vill ha- på varje varv ökar du 1 m i första maskan och minskar 1 m sista m- håll arbetet så att det ser ut som ett L-då ser du lättare vilken sida du alltid ska avmaska och vilken du alltid ska öka i. lycka till :-)

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-08 12:19:25

Ah jag har också funderat på att göra såna, men det är så mycket annat som kommer ivägen (beställningar). Döskallar, ja, det e bara ge sig ut o googla på "skull chart" så hittar du massor. Så hittade jag döskallarna jag har stickat, men de hade inga tänder eller så. Men det är mitt tips.

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-08-08 14:41:11

Gud, vilka snygga muddar du gjort.. Och vilken snygg färg också.. Du är så produktiv och duktig.. :)..

Jag stickade för några år sen döskallemössor.. här är adressen till beskrivningar..



http://www.helloyarn.com/freepatterns.htm



Det är på engelska men det finns diagram att virka efter..

Hoppas du hittar nåt där..:)

Kram o Ha de´

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-08 15:07:15

Gåre o sticka på MC? ;) skratt

Blir neråt landet.. vill en sväng till Borås (textilstaden) bl.a. Vi tänkte bara o åka o se vart vi hamnar.

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-08-08 22:51:14

urläckra blev ju muddarna, har tyvärr inget mönster på döskallar, är så dålig på att sticka diagram så jag sparar aldrig på de mönstrena.

Postat av: Monika

Publicerad 2009-08-09 14:08:44

Muddarna blev görsnygga, funderar på att göra dessa av det angoragarn jag har i min ägo. Du får jättegärna förklara hur man krokar, behöver man inte någon speciell nål till detta, eller är jag fel ute?

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-08-09 14:50:32

Supersnygga säger jag bara.

Postat av: Bente

Publicerad 2009-08-09 18:50:27

Fina muddar i en härlig färg.

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-09 22:09:01

Så fina muddarna blev, älskar färgen. Ang. din fråga om spetsbabysockorna på min blogg så delar jag självklart med mig av mönstret. Ska bara försöka skriva ned det också. Kan maila det om jag får din adress (kanske sitter ögonen i vägen på mig, men jag hittar inte den här på din blogg)

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-09 22:10:06

Så fina muddarna blev, älskar färgen. Ang. din fråga om spetsbabysockorna på min blogg så delar jag självklart med mig av mönstret. Ska bara försöka skriva ned det också. Kan maila det om jag får din adress (kanske sitter ögonen i vägen på mig, men jag hittar inte den här på din blogg)

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-08-09 22:16:55

Muddarna blev ju jättefina! Får prova att sticka dem jag också när jag är klar med Rani. Lycka till med dina döskallar och halskragen, för du gör vällan om den eller?



kramelikram =o)

Postat av: AngelPearls

Publicerad 2009-08-10 13:00:33

Fina muddar! Kram//Eva

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-08-10 18:05:52

Vilka härliga muddar! Skitsnygga blev dom! Jag ska leta döskallar jag oxå. Har några mönster (nånstans i villervallan ;P )Hör av mej sen! Maé råkes!

Postat av: Linda Reit

Publicerad 2009-08-11 22:20:41

Hej tror jag har mönster på döskalle datorn e kass skriver från mobilen kramizar garnängeln

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela