urmoderns

en blogg med lite av varje

En repris...

Publicerad 2009-12-01 18:15:07 i Allmänt,



Tycker denna är bra så jag lägger in den i år igen...så gott folk "använd" mössa !

Snön ligger kvar..tralalalalalalalala!

Har lämnat igen Käbi och vi blir antagligen "stödfamilj" istället,hon får vara här när inga småbarn är hos oss
dumt att riskera nått,för man vet ju aldrig...det går nog bra om jag är nära,men det är man ju inte alltid.
annars älskar jag den hunden en otoligt väldresserad och mysik vovve....men även solen har sina fläckar,

Jag håller på att sticka mej ett par sockar m långt skaft i restgarner,kan va bra att ha i helgen

Kram!

Kommentarer

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-12-01 20:15:39

KOmmer säkert till sin rätta.... Vi ska få minus!!!!!

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-12-01 21:47:34

Jag tror du gjorde ett klokt val, vi tog en hane som omplacering, han bodde hos oss i 6 år men det gick aldrig att lita till 100% på honom,tyvärr

Postat av: Cina

Publicerad 2009-12-02 05:34:14

Haha en sån underbar text- tack för din kommentar på min blogg- ja här är så grönt och blött det kan vara - ingen snö i sikte- så det blir kanske en grön jul. Du får skicka ner lite snö vid 4:e advent ;-)

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-12-02 08:59:31

Vilken skön text, tror jag lånar den av dej om jag får! Synd att det inte gick så bra med vovven. Idag var det faktiskt frostnypet i gräset och 5,6 grader kallt här, nu kanske det kan bli vinter! Kram

Postat av: Anette

Publicerad 2009-12-02 09:13:38

Tråkigt med hunden, men jag vet hur det är att ha en hund som man inte kan lita på fullt ut. Vi hade en sån i nästan 9 år, men ack så vi älskade honom ändå.

Texten har jag sett förut och tycker den fortfarande är bra.

Här är det minus 6,9 grader just nu och frost på gräsmattan och allt annat. Kylan kom lite fort så jag hängde inte riktigt med, men det är skönt att den kom för det blir mycket renare inne. :-)

Ha en skön onsdag!

Postat av: Anette

Publicerad 2009-12-02 09:19:31

Synd att hon var osäker med barn. Men det är inte roligt att gå och passa på en hund som man inte kan lita på. Vi hade en sån hund i nästan 9 år, men ack så vi älskade honom.

Texten har jag sett förr och tycker fortfarande att den är jättebra.

Här är det 7 minusgrader och frost över allt. Jag hann inte med nu när det äntligen blev kallt så jag fryser mycket just nu. Ska lösa en del av problemet med att elda efter jag ätit frukost.

Ha en skön onsdag!

Postat av: Anette

Publicerad 2009-12-02 09:21:27

Tycker du att jag är tjatig beror det på att det första jag skrev trodde jag var helt borta, så när jag skrev det andra och skickade iväg det så fanns det första där redan.Teknikens under...

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-12-02 12:36:45

Så synd på vovven, men säkrast att göra som du gör. I morse vid 8.00 kollade jag ut, vitt överallt! Det var frosten som bitit sej fast. Minus 10 grader, oj vad jag blev förvånad.. :) Nu är det nere på -3 bara.

Fåret börjar bräka och undra när han får flytta hem.. ;) Han är trebent än så länge så han får tåla sej lite. Ska fixa till allt och i helgen far han nog iväg.

Finska piroger eller som de egentligen heter Karelska Piroger är gjorda på rågdeg och fyllda med risgrynsgröt. Finns recept här http://www.alltommat.se/recept/karelska-piroger-1259

Kram och Lycka till i helgen!

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-12-02 14:18:14

Lycka till på marknaden!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela