urmoderns

en blogg med lite av varje

Julmarknad

Publicerad 2009-12-06 21:49:33 i Allmänt,

Som många redan vet , så har det varit Julmarknad på Jamtli i helgen

Jag och Helene"jämtlandshäxan" varit där och nasat blan en massa andra....



Såhär såg det ut i fredags hos oss.


I lördags fick jag träffa en bloggvän; Rosenvante  från Gotland
en väldigt trevlig tjej som jag gärna träffar flera gånger,blir väl min tur att äntra färjan till sommaren.....


En Isprinsessa hade vi besök av,tror det är Kung bore hon har med sej
en väldigt söt tjej från Hammerdal,som älskar att klä ut sej.
Vist är hon fin ?


Älg kebeb m en underbar sås på skogsbär, har jag ätit  lö och sönd. "skit gott"



Här har vi Eva " Tomtan" och hennes  bodkompis.
Det är Eva som är den Glada laxen som vinkar.



Tomte hängande på en vägg



Lite luffarslöjd


Ljus i form av grötskålar,riktigt snygga!



En Tovad Rudolf !



Här fick man vara snabbfotad om man inte ville ha en puss.....ler!



Kolla vilken massa Halmbockar !


Ett ljus i mörkret..

ett liten bildkavalkad över helgen, I dag hade jag ingen kamera  med.
Men tre dagar och mycke folk och trevliga möten,så är jag helnöjd
och -



Kommentarer

Postat av: http://www.youtube.com/watch?v=s6zNyvexRsM

Publicerad 2009-12-06 22:07:33

Härliga bilder! Fattade aldrig att du var där idag åxå... FAst å andra sidan så satt jag fast ;-) Jag skäl bilden!!!!!!

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-12-06 22:14:21

Älsklingen har just fått sig ett JÄTTE skratt!!!! "Ni klompleterar varran på riktigt" eller vad det kan bli på svenska...... HAHAHAHA hälsar älsklingen!!!!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-12-06 22:28:16

Hoppas du gör slag i saken och kommer ner i sommar. Kul att det gått så bra för er de här dagarna. Förstår att du är trött nu, det är inte bara att stå och sälja och vara trevlig, man ska hålla värmen också. Fina bilder du fick till, jag glömde ju fota, hade bara näsan in i alla stånd och alldeles kalla fötter som bara ville in i värmen överallt, så det blev inte så många bilder tyvärr.

Kram till dig

Postat av: Mormors bod

Publicerad 2009-12-06 23:06:03

Hoppas att du sålde rejält också...och dyrt inte minst! Äkta hantverk är ingen billighetslek anser jag.

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-12-07 11:09:13

Så underbart roligt det ser ut på bilderna, och vilka fina hantverk. Måste nog övertala mannen om en tur åt erat håll nästa år! Kram

Postat av: Anette

Publicerad 2009-12-07 23:16:00

Jag skulle velat vara däruppe och tittat på marknaden. Och fått se snö och känna kyla.

Här är det plusgrader och regn. Inte känns det att det är december.

Hoppas det gick bra för er att sälja.

Ha det så bra!

Postat av: Lisas garnkorg

Publicerad 2009-12-08 09:56:35

Hej Eva, Vilken UNDERBAR julmarknad det ser ut att vara!!! Du frågade efter mönstret till mina mössor och jag utgår från ett enkelt Dropsmönster från Garnstudio (nr 93-1 ) Jag tycker ofta att det allra enklaste är det finaste! Lycka till!

Mvh Marika

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-12-08 15:43:20

Men oj så mycke fint ni hade. Det ser så härligt ut och va mysigt att se så mycke bilder därifrån. Hoppas affärerna gick bra.. Förstår att du är trött och frusen nu..

varma kramar!

Postat av: Monica Hansen

Publicerad 2009-12-08 16:46:56

Älgkebab låter spännande:)

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-12-09 06:29:25

SV; jo älslingen tyckte vi såg ut lite som Bunner och Glader! vem som är vem får du gissa!!!!

Postat av: sunna

Publicerad 2009-12-09 09:09:58

Härligt, vad avundssjuk jag blir, må gott hoppas du fick mailet om garnsorterna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela