urmoderns

en blogg med lite av varje

Livet går vidare...

Publicerad 2009-12-15 10:44:15 i Allmänt,

Hemma efter en snabb sjukhusvistelse,lite av löpande bandprinsipen och Tomteverkstan

man får en OK stämpel och sen hem..........ler!

Nåja, tre tumörer tog dom bort,nu är det bara att vänta på provsvaren...
 Jag har ont och får inte lyfta tungt, men annars mår jag bra!
har ju haft anledning att bara sitta o sticka mitt i Julstöket....inte dumt alls,fast
fördelen är väl att vi inte ska fira julen här hemma å då kan man ju lata sej........när alla andra stressar.

Julväder har vi fått -7,5 och snö,kan in´t vä bätter é ver!
det verkar som både kylan o snön ska "drabba" hela sverige, så jag uppmanar
alla att på med Mössan och Dubbbäcken!


È käring som ska ut i snöyret ! mössan är nystickad!



Här en till lika dan mössa i grått ullgarn o flätor, och två sotarmösor till Grabbarna grus.
den med flätor är en julklapp.

Julklapps strumpor och flera är på G,Dom är stickade i Järbo Raggi

bägge paren.

 

och slutligen en bild som är lite mera färgglad,min amaryllis från förra året



det är en stängel till på väg oxå.

Har i dag lyssnat på Bloggvärldens baksida,det verkar som  några bara är ute för att
"skymfa" o förnedra andra bloggare,men en massa förnedrande komentarer,
Sånt tycker jag är så fruktansvärt tråkigt och man kan ju fundera över orsaken över detta fenomen
att skriva en massa dumma komentarer, "Anonymt" till på köpet,villket i och för sej
säger ganska mycket om avsändaren.
Personligen så tror jag inte att dessa medmänniskor mår helt OK,men det är så dumt att låta det gå ut
över oskylldiga.
Som jag brukar säga;Man ska inte kasta sten när man sitter i Glashus!

Slutligen så har jag ett Citat jag vill dela med mej av

Felet med vår värld är att de dumma
är så säker på sin sak
och de kloka så fulla av tvivel



KRAMAR från mej!

Kommentarer

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-12-15 18:53:54

Vi har oxå fått lite snö även om den är ganska slaskig.

Skönt att operationen gick bra.

kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-12-15 19:09:06

Tack så hjärtligt för paketet! :D De var så fina! Kommer bli perfekt i mitt kök.

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-12-15 20:22:49

Skönt att operationen gick bra!

Kram, var rädd om dig

Postat av: sunna

Publicerad 2009-12-16 06:24:42

Ibland kan jag känna att en del får pka hem för snabbt, hoppas verkligen du sköter dig nu, är det någon som är dum mot dig? I SÅ FALL FÅR DU SKICKA DOM TILL MIG SKA JAG TA DOM I ÖRAT, kram

Postat av: Anette

Publicerad 2009-12-16 11:52:30

Det är så härligt med snö och det kom det i måndagskväll och igår. Det bästa av allt idag är att solen också tittar fram. Vi har väl bara ett par minusgrader, men det räcker just nu.

Ta det nu bara lugnt och sticka på.

Postat av: Marie

Publicerad 2009-12-16 21:44:40

Postat av: Marie

Publicerad 2009-12-16 21:45:46

Skönt att operationen gick bra. Hoppas att du får positiva besked på de prover som togs. God Jul önskar Marie

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-12-16 21:55:52

Skönt att det gick bra! Och inte ligger du på latsidan heller....

Postat av: Mia

Publicerad 2009-12-16 22:02:10

Skönt att allt gått bra! Var rädd om dej! Kram

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-12-17 19:52:24

Va skönt att själva op gick bra i alla fall. Nu håller vi tummarna för att resten ska vara positivt oxå! Kallt och snö här å´! Det har nog kommit en tre decimeter och tio minus idag....... ljuvligt!! Det verkar som om det blir en vit jul äntligen här nere oxå! Jag har varit dålig på att hälsa på här men min gamla skitdator håller på å ge upp nu och vandra vidare till datorhimlen så det är inte alltid jag får igång den ens.... KRamar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela