urmoderns

en blogg med lite av varje

Paketinehåll

Publicerad 2009-12-18 19:27:44 i Byten,

Nu är batterierna laddade och bilderna inlagda.
Så här kommer bilden på Hemlispaketet jag skrev om i förra inlägget.





Mitt favvo godis,ett supérsnyggt garn som ska få bli sockar till mej själv
boken ska jag läsa sen jag läst ut den jag håller på med,den verkar vara  en bra bok.
sen fick jag en sticktidning med massor av snygga beskrivningar,passar bra eftersom jag är ganska dålig på
stick-eng. men nu får jag ju /är tvungen att lägga manken till, Jättebra!

Kram än en gång till min Hemlige vän! ska bli kul  att försöka hitta igen dej bland alla bloggar
men du har inte lämnat några ledtrådar ännu så jag får väl ge mej till tåls..........Ler!
ps. har bara tagit en bit av chokladen ,än så länge!

Nu har vi bara 15,3 grader minus,känns som töväder i gämnförelse,fast vi har ju annan kyla än ni i södra delarna
av landet.
Minns när jag bodde i Uppsala och det var -15 så kändes det som när det är -30 här hemma!
det har väl att göra med luftfuktigheten .

har nyss hämtat hem mina söner som varit på kalas på em. så nu ska det krypas ner i TV soffan o kika på Bonde söker fru...............................

I morgon bär det av till Häggenås för att gratta farfar och en sväng t Östersund, grabbarna
behöver skor IGEN,skulle smeta  stopp o väx på deras fötter,för "huvva" vad dom växer
en o annan oköpt julklapp ska det oxå bli.........


Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-12-18 20:41:51

Så mycket fint du fått. Jag vill också göra nått efter engelskt mönster, jag har dem men jag hinner aldrig fram till att ha tid över. Men nån gång så blir det väl nått gjort.

Nu har vi också kallt, -15,7 grader och det är kallt här. Som tur är blåser det inte för då hade det väl varit som - 40 grader minst.

Ha det bra där uppe i vinterlandet.

Postat av: Helena

Publicerad 2009-12-19 07:59:59

Här hemma är det idag -18 grader och jag gruvar mig lite för dagens julhandel.

Men man får springa sig varm ;)

Det var ett tag sedan igen jag tittade in här så nu jag hittat tillbaka ville jag bara önska God Jul!

Ha det så bra

/Hella

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-12-19 20:02:37

Vilket härligt paket!

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-12-20 11:19:14

Den boken är bra, läste den i somras.

Dessutom är den skriven av en föredetta flickvän till maken :-) fast det var länge sedan vi har ju varit gifta i 34 år.

Postat av: Mia

Publicerad 2009-12-21 19:53:54

Åh! det bara kommer mer o mer snö här, ser inte ut som det ska sluta heller. God Jul kramar från mej till dej!

Postat av: Mia

Publicerad 2009-12-21 19:54:07

Åh! det bara kommer mer o mer snö här, ser inte ut som det ska sluta heller. God Jul kramar från mej till dej!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-22 11:58:43

Vilket gottepaket och vilken härlig färg på garnet. Hälsa till Häggenås, där har jag varit en del.. ;).

Nu har vi snö o kallt så vi klarar oss.. 11 minus räcker för mej.

Kramar.

Postat av: Susanne R

Publicerad 2009-12-22 13:44:33

Vilket härligt paket!

Idag hade vi rejält kallt på morgonen, -17 grader brrrrrr.

God jul och gott nytt år!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-12-22 21:14:56

Sicket härligt paket! Sticka på engelska är svårt första gången tyckte jag. Man kommer ganska snabbt in i mönstrena. Lycka till! Här nere i Skövde har det varit -16 i veckan! brrrr Fast nu tycker jag det är jättevackert när det glittrar och är vitt! God Jul till dig! Kram kram =o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela