urmoderns

en blogg med lite av varje

Benvärmarna klara

Publicerad 2009-02-09 12:19:20 i Allmänt,

Och så här blev dom....



kanske mönstret synts bättre om jag haft dom på mej,men det får bli en annan gång
beskrivningen jag hittade ändrade jag så att det är resårstickat  5cm längst upp,
avmaskningen ändrade jag  till samma som jag anv. till  halskragarna jag stickar,
jag blev faktiskt nöjd,kunde ha gjort dom lite smalare kanske,

I dag snöar det inte alls,fast nu har vi nog så det räcker och blir över ett tag .....Ler !



Så här ser det ut när vi är ute....vadar i djupsnön el som vi säger på Jämtska,Tjäva....

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-02-09 13:45:11

Utmaning till dej!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-09 17:36:20

fina :-)



hej har precis fyllt på min bloppis nu :-)

från 20 kr

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-09 19:10:17

hej den är mer lite pösig inte tajt :-)

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-02-11 10:25:05

Vad fint mönstret ser ut på benvärmarna, jag har just stickat min första fläta, ang. fika så är du jättevälkommen, jag har både vin, kaffe och te.Ta med dig KAL stickningen, tror den blir kanon. har du löst vad det är?

Postat av: Häxmamman i Jämtland

Publicerad 2009-02-11 17:29:43

De var jättefina, jag schabblade med min tovning idag, är nog inte riktigt klar i huvudet efter gårdagen och så in i stan i morgon igen, jag vet inte vad jag snart har mig själv...



Hoho, vem är det i skogen som låter så där, hoho, jag hör någon i skogen som låter så där hoho, vad är det som sitter där, hoho jo det är Häxmamman som har besvär.

Hoho, är det någon som har sett ett nystan här...



Jag känner mig så/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela