urmoderns

en blogg med lite av varje

Barn Kofta

Publicerad 2009-01-15 09:39:18 i Allmänt,



Har gett mej in i något jag inte provat tidigare,att sticka en barnkofta från halsen o ner...
man lägger upp och stickar resåren sen stickar man på med raglan ärm,när det är nog med maskor på det
som ska bli ärmen sätter man dom på tråd/el annat och fortsätter att sticka klart
fram o bakstycket,sen tar man ärmmaskorna på strumpstickor och gör klart dessa
Det bästa med detta är att man SLIPPER SY IHOP,som är bland det tråkigaste jag vet *ler*

Detta garnet fick jag av en granne,BIG VERONA heter det.
Koftan kommer att hamna i Norra Ryssland,hos en familj i Arkhangelsk.
Har inte skrivit  nått speciellt om dom tidigare,men det är en fam m 15 barn ?????????????
vi är två stycken som blivit  "klädfaddrar" till dessa stackare.Har hållit på med detta i flera år

Det som är bra är att man får bevis på att det man gjort verkligen kommer fam....till rätt adrs.
Som tur är det många som skänker  restgarner så man har något att sticka av.

Nu ska jag fortsätta med koftan så jag får se hur den blir  när den är klar.....samtidigt är det alltid kul att prova nya saker
både innom stickning och allt annat.

Ha  en bra dag !

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-01-15 12:38:04

Vad fin din blogg ser ut nu!! Tjusigt värre!

Och koftan, läckert, är det egenpåhittat med att sticka uppifrån, eller har du mönster?

Vilken fin sak att skicka kläder till en "egen" familj. Du är verkligen ett föredömme.

Ha en bra dag!!

KRAM

Postat av: urmor

Publicerad 2009-01-15 14:18:45

tack för dom orden !

och nej inget eget påhittler hittade en beskrivning!

Postat av: Häxmamman

Publicerad 2009-01-15 15:01:22

Åh, du säg att du inget bra på att sticka!!



Hmhm, du får nog ändra dina ord Ler



Många kramizar

Postat av: urmor

Publicerad 2009-01-15 15:14:05

Nä ! jag é inge bra på det,men jag gör så gott jag kan,och lär mej mer eftersom. Så det så ler

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-01-15 21:53:35

Kul variant. På tvären har jag stickat barnkoftor, men aldrig åt det hållet

Postat av: Häxmamman

Publicerad 2009-01-16 11:49:44

Hm, du kan du kan Hihi jag kan inte sticka som du gör nu så det så Ler



Kramar till dig min vän (Y)

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-01-16 12:20:19

Wow, här var det omgjort.. snygga färger i ränderna.. ;).. Och håller med de andra att du visst e duktig på att sticka och du varierar dej också.. jag tycker jag ofta kör på i samma spår.. he he..



Kraam från ett kallt (-11) Närke

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela