urmoderns

en blogg med lite av varje

Doftpåse utlottas

Publicerad 2009-01-10 16:09:50 i Allmänt,

hittade en utlottning här, tyvärr funkade det inte attt lägga in bilden i min blogg,men
ni kan själva se om ni länka er dit.

Min förkylning vill inte ge med sej,men i helgen är det bara jag och vovvarna hemma
så jag ska bara ta det lungt mellan rastningarna *ler* kan ni gissa vad jag ska göra??????
jajjemensan,sitta framför "dumburken" och sticka,och må gott.....vad mer kan man önska sej,möjligtvis
nån som passar upp på en *skratt*

Håller på att sticka dockkläder,en bekants dotter ville ha en overall,mössa,vantar,halsduk och sockar
till sin docka,och det skulle vara Grått och vinrött......hm!
ja dom vet vad dom vill dom små liven,och det är ju bra,när jag frågade om det inte skulle vara rosa,så
sa hon:att den färgen har hon på kläderna under overallen....smart svar eller hur *ler*

Jag fick låna mönster av Helen,men ingen Overall-beskrivning...men jag har trollat lite med ett tröj och byx mönster
får se om jag "vågar"lägga ut det på bloggen...har aldrig stickat dockkläder,men det var kul för det går snabbt
och sånt gillar jag.............!

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-01-10 16:15:38

jag tror att jag har en hög mes dockklädesmönster kvar sen emma var liten. Vad är det för storlek på dockan? Det jag har isåfall är till skrållan o barbie

Kryapådig-kramar

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-01-10 19:21:08

Kul med nått litet... Krya på dej!!! Har utmanat dej

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela