urmoderns

en blogg med lite av varje

en dag med lite av varge

Publicerad 2009-01-31 19:12:26 i Allmänt,

I dag har jag fått låna barnbarnet hela dan,medans mina barn har varit till
Åkersjön,på backtävling med snöskoter.
Denna helg är det skoterns Julafton. Detta har vi besökt i många år,men detta år var jag hellre hemma
Min älste tävlade i flera år i snöskoter cross o drag race
så vi var långt upp i norr till Dalarna i söder. mycke åkande blev det.
men roligt var det o spännande framför allt.
mellan tävlingarna på helgerna var det träning på veckorna. Full upp mao.

Jag gillar skoteråkning och min tid kommer oxå,jag vill att solen ska värma.
då är det skönt att åka o fiska el grilla o må gott....det sitter som en "fläskläpp"

I går stickade jag klar mössan,den sitter jätte bra,men jag förstörde den med  ett varv i avikande färg
fasst det är skit-samma duger när jag är ute på hund prommisar o skoter utflykter
det är iaf ingen som kan ta fel av misstag........Ler !
Jag har fotat den men inte laddat in bilden ännu,kan bli i morgon.

Fick ett mail att nu är lådan med 5 kg Garn på väg, spännande som bara den...det garnet ska jag anv. till att sticka
till den Ryska familjen.Kan bli både ett o annat.

Nu har jag lust att sätta igång  med ett nytt objekt....vet inte riktigt vad el om det blir en tröja
upp i från o ner......

Fick min bytar kompis till Garn & The 3 bytet i dag,hon hade önskemål och det blev jag tacksam över
lite lättare att  köpa garn när man får en fingervisning om vad mottagaren önskar sej...nu blev ni nyfikna va ?
och det mina kära vänner får ni fortsätta att vara.....själv är jag nyfiken på mössan jag väntar på.

Man är som ett barn,när det gäller överrasknings paket............Skratt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela