urmoderns

en blogg med lite av varje

koftan nästan klar...

Publicerad 2009-01-16 22:34:23 i Allmänt,

Det som fattas är knapparn...men sådana har jag massor av tack vare Helen.

kolla här!

- inte illa va?!

Här är koftan med färdigt stickat fram o bakstycken,och jag har börjat med ena ärmen


Här är den klar. har lagt ut lite knappar för att kolla villka som blir finast.

Det blir nog dom blåa i mitten........

Nu har jag allafall provar denna modell och jag kommer att
sticka flera av just denna,
Tänk att slippa sy ihop,bara fästa lite trådar och sy i knappar,har funderat på att sticka så
att man bara har några  knappar längst upp ,får se hur det blir....


Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-01-17 10:31:15

Gud va fin den blev!! Håller med dig om att knapparna i mitten blir bäst.

Hoppas du är bättre från förkylningen

KRAM

Postat av: Marie

Publicerad 2009-01-17 12:38:03

Åh vilket härligt knappförråd!!!!!!!!! Blir både glad för din skull och lite avis för att jag vill också ha :))))))



Snygg tröja också!

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-01-17 18:36:11

Riktigt fin , komer nog att värma nån frusen... Trevlig helg själv!!!

Postat av: Pia

Publicerad 2009-01-18 15:18:22

Jättefin kofta.

Postat av: Häxmamman

Publicerad 2009-01-19 15:54:51

Den där koftan blir susen, de blir glada av den och knapparna i mitten bli bäst tror jag...



Vad bra att du tyckte om knapparna, det vägde ju sin vikt och det är skojigt att kunna dela med sig, det är inte så att man kan bidra med något stickat till dina vänner jag tänkte här är fingrarna igång hela tiden så kanske du vill ha nått bidrag?



Många kramar från mig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela