urmoderns

en blogg med lite av varje

Å Rätt som det regnar så kommer det en skur !

Publicerad 2009-07-10 19:54:14 i Allmänt,

Ja ungefär så är väl vårat väder,men hörde på TV:n att "Ryssvärmen" ska komma så småningom.

I dag  var det mellansonen som stog för matlagninget till Lunch.

han stekte potatis,lök o skinka och slog en omelett smet över o garnerade med tomater
jag tyckte han var så duktig så jag var tvungen att fota skapelsen.



Tack för maten käre son !

Här kommer lite bilder på vad jag sysslat med annars.......



Lite nåldynor i div. färger,ska göra flera i lite diskretare färger oxå.



En rosa barbie klänning....



En sjal till Barbie av  garnet som blev över sen jag stickade adidas dressen.



Å é Tjucktröjj = och en tjocktröja

Men jag ska erkänna att klänningen var lättast att göra....Ler !
har funderingar på nått lite glittrigt  till nästa klänning,tror det skulle gillas.......

I morgon ska vi på Familje dag o kika på Traktor race, skoterkörning mm...
får de om jag kommer helskinnad hem från detta äventyr.

Sen har jag en bekännelse ! Jag har HUND ABSTINENS  ! ! ! ! !  ! ! ! !    Huvva ligen !
det  är inge roligt alls att vara utan vovve,ska se om det finns nån som behöver ett nytt hem....
eller om jag kan vara fodervärd,dom har ringt från Sollefteå och ville att jag skulle ta hand om
en avelstik, men jag vet inte hur jag ska göra.
Mitt hjärta har ju alltid klappat för stora hundar då spesillel schäfrar,men eftersom mina leder börjag bli sämmre
så har jag grunnat på om inte en mindre hund skulle passa bättre.

kanske nån har nått att föreslå el erbjuda,jag är som sagt öppen för alla förslag. (nästan desperat) skratt !

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-07-10 21:06:08

Ja visst är det så att rätt som det regnar kommer det en skur.

Så har det varit här och på flera andra ställen i Sverige. Men solen har visat sig idag, men så kom då den där obligatoriska skuren. :(

Vilken tur att du slapp laga lunch idag, duktig grabb du har.

Många fina grejer har du också gjort.

Förstår att du har hundabstinens. Dessa fyrfota djur som är så snälla och goa. Och vilket sällskap de är också.

Men ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag inte det när de väcker mig 45 minuter innan jag behöver kliva upp.

Att vara fodervärd måste väl vara lite jobbigt eftersom man efter ett tag måste skiljas från hunden?

Ha det så gott i helgen och hoppas att det blir soligt både hos er och hos oss!

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-07-11 12:27:10

Å ryssvärmen bytes mot Polen-kyla... Som det regnar nu har jag turen att jobba denna vecka som kommer men sen får det inte bli mer regn. Då är det full fart med husvagn till Skåne som gäller.

Men vilka söta nåldynor, till salu?

Visst är det kul att sticka barbie-kläder, har ju som tur är en systerdotter som är i Barbie-ålder så det har blivit lite stickat men ska göra mer. Har bl.a kantat en liknande klänning mer lurvgarn.

Hund, förstår att du saknar. Nu är jag själv pälsallergiker så i det här huset kommer det (nog) inte bli nån hund, schäfer absolut favorit. Min syster skaffade sig en chihuahua (inte minsta sorten) för två år sen. Å vi undrade alla, varför en "råtta". Men vi blev snart varse att det är mer hund än man kan tro. Sixten har charmat oss alla, till och med morfar, den störste motståndaren, vem är det som nu tjatar mest om att få vara hundvakt??



Simmar lugnt i sommarvädret.

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-07-11 12:31:17

Opps, där kom mitt dåliga samvete fram igen.... Skulle ju skicka mönster till dig!!

Känner att min hjärna inte funkar alls för tillfället, Har en massa annat som snurrar o far i skallen.

Ska skriva en komihåglapp o försöka fp iväg dem till dig.

Vilka jättesöta nåldynor du gjort!! Underbara

Ha det gott!

KRAM

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-07-11 13:12:02

Oj det var många nåldynor...........har gett bort mina så nu är det några nya på G

kram från ett regnigt Örebro

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela