urmoderns

en blogg med lite av varje

Hantverksmässa på "flata" Strömsund

Publicerad 2009-07-18 17:13:46 i Allmänt,








Delar av Hembygdsgården



utsikt från fikabordet





Så kan det gå om man somnar på sin post.......Ler !



Väska med plats för 5 små flaskor, Snygg Nubbe-kåsa eller hur ?












Jocke vände på en av "nissarna" så man kunde se var namnet kom från......



Detta är bakom glas så det var svårt att fota,men det är handmålade glas bl.a
och längst upp skinn & kniv arbeten



Vete kuddar  i Lin tyg.

Ja det var lite av vad vi kikade på i går,blev inte mycke köpt,men ska tillbaka för jag hittade lite Julklappar
som jag ska inhandla.
annars är det svårt att fota nått speciellt,det fanns hur mycke  saker som hellst att välja på


Jag köpte en ståltrådsängel,syns på bild 9

Kommer med ett inlägg till från Hundutställningen senare.

Ha dé !





Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-07-18 17:33:09

Mycket fint!!!

Postat av: sunna

Publicerad 2009-07-18 17:57:14

Jag brukar sällan handla på dessa mässor däremot brukar jag alltid går därifrån med massor av inspiration, just nu smygstickar jag så ljuvliga bebissockar på jobbet, hittade ett jättebra mönster på restgarnsblues, säg till om du vill ha en översättning på det

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-07-18 18:16:05

Kul att gå på hantverksmässa! :) Massa fina saker!

Postat av: Marie

Publicerad 2009-07-18 19:11:56

Fina saker! Önskar att jag kunde följt med dig dit! Är hemma nu igen, kom hem från Blekinge igår kväll, så nu tycker familjen som var kvar hemma att friden är slut :))))

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-07-19 04:08:51

Åååå sicka fina saker de var där! Ängeln är ju jättehärlig!



Tur att inte jag var med för då hade jag blivit jättefattig! hihi



Kram

Ulrica =o)

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-07-19 10:05:49

Som vanligt mycket tjusigt!! Ifjol köpte jag växtfärgat ullgarn där som jag stickat vantar av. Och förr i tiden brukade Frostviken keramik sälja där och då var det livsfarligt att gå dit ;) Jag är tokig i deras saker... hihihi! Snygg ängel du köpte!

Nu måste jag kolla in jämthundarna....

Kramiz!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela