urmoderns

en blogg med lite av varje

Nabolanne

Publicerad 2009-07-24 10:41:58 i Allmänt,

I går åkte jag på denna



Till:








En resa på ca 50 mil. kom hem i natt,men uppe med tuppen i morse
blev väckt av att  regnet hällde ner och en fågel satt utanför fönstret o kvittrade
tyckte väl att jag inte skull ligga  längre.....Ler !

 Vi hadde i alla fall tur med vädret !

I dag har jag börjat sticka på mössan i Sandness alpakka o glamorgarnet jag köpte tidigare
blir spännande att se om det blir som jag tänkt , det är ju inte alltid det blir så....skratt !

Har sett i flera bloggar att ni plockar Blåbär,kan tala om att här är det bara Kart ännu, m.a.o. gröna bär !
men jag får nog min Blåbärs paj jag oxå, så småningom.

På gensyn !

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-07-24 11:04:34

Jag nog hällde det ner alltid... Ser att de plockar kantareller och här har det väl inte ens blivit ett knappnålshuvud... Vi är lite efter... ler

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-07-24 11:21:16

Ååååh, jag vill också åka!!!! Ser ut att ha varit en skön resa! Snygg cykel! Kram =o)

Postat av: Monika

Publicerad 2009-07-24 12:03:55

Mycket vackert, detta landskap vill jag också till någon gång.

Kan säga att det regnade här i sydväst också igår, spöade ner faktiskt, i flera timmar. Underlig sommar, det regnar mycket, men mellan skurarna är det ganska varmt och skönt ändå. I alla fall för det mesta.....

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-07-24 13:14:40

Vilken tjusig natur.

VAd modig du är som åker MC, skulle jag aldrig våga.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-07-24 15:25:33

Ah vad mysigt att åka MC! Det provade jag fösta gången för ngr v sen, med min pojkvän. Jättekuligt! Kul med nya projekt också!

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-07-24 16:55:38

Tjusiga kort!! Vart ligger Hommelvik? Jag ska göra körsbärspaj själv i helgen - plockade en himla massa i förrgår ;) mmmmm gott!! Kramisar!!

Postat av: Marie

Publicerad 2009-07-24 18:36:19

Vad härligt du måste haft det igår!

Här skiner solen nu och det har varit ca 23-24 grader hela eftermiddagen. Vart nästan på väg till stranden men det blåser ute så jag tappade lusten :))))

Postat av: Anette

Publicerad 2009-07-25 21:34:54

Härliga bilder du tagit under din resa.

Måste vara mysigt att åka MC och se naturen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela