urmoderns

en blogg med lite av varje

litte ta våndera = lite av varje

Publicerad 2009-06-21 15:10:38 i Allmänt,

Har varit lite lat på att ladda upp bilder,men här kommer lita bevis på vad jag sysslat med efter
operationen.



Tre par sockar,missade en socka av de rosa,men den finns.....Ler !





Mitt första försök att sticka Barbiekläder, oj villket "pillgöra" men kul ändå !

Det som fattas på dressen är tryck knappar o en snodd längst ner på Jackan.
sen får det duga ! !



Lunchen i dag ! svenska gubbar,men inte egna.

I dag har vi riktigt fint väder soligt o lite blåst,tack vare blåsten så slipper jag
mina "hatobjekt" MYGGEN !

Hittade en rolig semester bild som jag måste lägga in oxå !
Varsågod till fri tolkning !



ser väl riktigt skön ut. eller hur.............


Kramar från é käring i Jämtland !


Kommentarer

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-06-21 22:10:26

Här har man minsann legat i, nyopererad och allt. Så härliga sockar och jättefin dress. visst var det en perfekt mönstersida. har gjort en hel del därifrån. Vi har avslutat dagen här med en ridtur. ska ta duschen nu och sen senaste wallander filmen.

Ha det bra

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-06-21 23:41:04

Fasiken va du e duktig.. Snygga sockar och dressen var superläcker. Förstår att det var pilligt. Den blev verkligen lyckad. Jordgubbar de e mums de´.

Ha de så bra!

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-06-22 08:11:43

Det fanns inga potatisar ännu iaf så vi väntar ett tag till så får vi hoppas på bättre tur. Vad mycket fint du stickar!

Postat av: Marie Krantz

Publicerad 2009-06-22 17:28:48

När jag ser dressen till Barbie som du stickat, förstår jag mycket väl vad du menar med pilligt. T.o.m. revärer.

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-06-22 17:46:42

Du ligger inte på latsidan.... Här traglas det med en kofta, men idag var enda dagen jag kunde köpa garn men hon stängde 1600..... Ska se om det går att skicka älsklingen!

Postat av: Astrid

Publicerad 2009-06-22 20:22:31

Fina sockor du gjort och Barbiekläder.

Hm..måste nog leta på mina dockor också!!

Tack för snäll kommentar i min blogg!!

//Astrid

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-06-23 16:12:06

Men vilket jobb!!! Aldrig att jag skulle ha tålamod och sitta och sticka Barbiekläder ;p Men kanonfin blev den! (ja sockarna var fina oxå förstås). Jag gjorde en Montessoridocka åt Martina när hon var liten och stickade kläder till den, men det var lite mera hanterbar storlek på den.....

Nu är det hett här... och värre ska e bli till helgen, suck! Jag som inte gillar för varmt väder....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela