urmoderns

en blogg med lite av varje

NORRLANDS GULD

Publicerad 2009-06-26 20:06:15 i Allmänt,



Varför ska man åka Utrikes=utomlands, när man har så fint hemma ?!

Här kommer lite bad bilder från dagens utflykt, till ett ställe som hetar Lövberga   , 2 mil norr om Strömsund

det är hur långgrunt sommhelst med sandbotten o varmt vatten.







här står jag i vattnet ,vattnet når över fotknölarna......



gossar på vär ut för att kunna bada.........det var låååååång väg att gå.....Ler !



Här ställde jag kameran på ett bord.





till sist lite lingonblommster !

Vi har haft en bra dag. Lördag o Söndag är det skyttetävlingar för mina söner
så då blir det nog bara ett dopp i Vojen, Åhn här dedanför.

Jag ska ha sonsonen här hela helgen,får se vad vi kan tänkas hitta på,när jag
frågade honom vad vi skulle göra i helgen så sa han: baka bullar !
Vet inte om jag har sån stor lust med det i värmen,isf. får det bli Hastbullar.

Ha det gott i Värmen ! och glöm inte att dricka mycket !

Kommentarer

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-06-26 21:15:56

Klart du skall baka bullar

Ha en trevlig helg

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-06-27 21:31:04

Så underbara bilder, själv lider jag av värmeslag tror jag efter allt hö, och Moses verkar inte tycka om denna värme. han är så slö. Ha det bra

Postat av: Pia

Publicerad 2009-06-29 08:30:20

Så synd att jag inte tänkte på att du bor i närheten av Östersund. Det hade varit jättekul att träffas. Kollade inte av bloggen på hela veckan så jag missade din kommentar. Men förhoppningsvis blir det fler tillfällen. Ha en fin dag.

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-06-29 10:51:12

Meeeen vilken hemlängtan jag får nu!!! Kanonfina bilder på Flåsjön - sugen på att bada blir jag oxå. Här ligger folk och trängs som sillar och då tycker inte jag att det är nå roligt och visa "vit fläske´" hahaha! Dom kan ju bli förstörda för livet.... ;) Det är bra att lingonen blommar så det blir mycket bär tills i sept när jag ska åka hem ;)

kramisar!!

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-07-03 18:32:45

Vänta bara.....ler snart kommer det kort!!!!!!

Postat av: madelene

Publicerad 2009-07-09 23:22:59

Hej!

Jag googlade för skojs skull på Lövberga & hamnade här! (Jag bor i byn...)

Tror nästan att vi var & badade samtidigt....!? Tycker mig känna igen grabbarna som gick väldigt långt ut (man behöver ju det)

Vi var lite mera t.v & jag hade nog med mig 3-4barn. Själv stod jag bara med fötterna i vattnet!

Kan tala om att ikväll blåste det vindar & var vita vågor...



Ha det gott. Häslningar från mig i Lövberga //madelene

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela