urmoderns

en blogg med lite av varje

Nu är den klar...men behöver ett råd !

Publicerad 2009-06-07 18:54:45 i Allmänt,

Tro det eller ej men nu är sjalen klar.....nu är det bara avmaskningen som är kva..suck !

finns det nån som kan ge mej ett bra tipps/råd hur jag avmaskar så det inte stramar..
har provat men  får inte till det,det vill mao. strama lite,fasst jag tycker att jag avm. super löst.


Annars har det varit en slappar dag,ärligt så är vi trötta hela hopen.

Vädret piggar ju inte direkt upp en heller Å ingen hund har jag att ut å gå med,det är ju
skit trist att gå själv. nåja nog klagat, har massor av måsten innan onsdag,
har lovat att besöka en granne i morgon
men jag tror jag lovade för mycket,men dan é ju lång.....så man vet ju aldrig....

Kramen till er alla !

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-06-08 08:11:04

Ja du, avmaska en sjalkant tycker jag är bland det svåraste som finns. Jag gjorde en bra avmaskning en gång, men hur sjutton var det man gjorde... Man stickade 2 m, sen flyttade man tillbaka dem o avmaskade på nåt sätt.... Jag ska leta efter beskrivningen, hittar ajg den så återkommer jag via mail.

Ha en bra dag!

Kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-06-08 11:38:09

Hejsan!

Jag hade ett mönster där man gjorde ett omslag och avmaskade det med jämna mellanrum. Det blev liksom en extra maska att avmaska! Prova!

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-06-09 09:47:52

Brukar ha samma problem att det blir stramt. Jag brukar väl "hålla kvar" maskan när jag har avmaskat den och sticka nästa maska medans. Sen släpper jag den avmaskade och maskar av nästa maska. Oj vad krångligt det lät, vet inte om du förstår mig..



Annars har jag en väldigt bra stickbok (bonniers stora bok om stickning) där de visar många olika varianter av avmaskning. Jag kan skanna in dem sidorna om du vill se. Bara att säga till.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela