urmoderns

en blogg med lite av varje

liten rapport ..

Publicerad 2009-06-23 18:39:22 i Byten,





Nu är suturen borttagen och det känns mycke bättre bara dé !
Var till sjukgymnasten i går,och det var ganska bra med rörligheten 80%,beror på om jag får tillbaka de 20 % som fattas eftersom frakturen läkt lite tokigt,men det bästa av allt är att jag slipper känna att det "sticks"
när jag böjer på fingret.
Det skulle ta 2-3 mån innan det är helt läkt i leden.

I dag har det inte hänt så mycket efter besöket på H-centralen i  Strömsund (Flata) är lite osäker på
stavningen av det samiska namnet.därför låter jag bli,  Vi har ju dubbel märkning av ortsnamn sen en tid, både Svenska o samiska skylltar.
Jag tycker det är bra o rättvist eftersom det bor lika många samer som andra i vårt län.

Pojkarna passade på att bada en liten stund ( tre timmars blötläggning )blev det innan
det blev fika tajm !
Jag han sticka en barbie tröja o en sjal, men det är pilligt. men har jag lovat så har jag....................

EXPO NORR börjar i morgon, så då måste man väl in en sväng till stora staden....Ler
fast inte första dan.

Är sugen på den upp o ner stickade koftan,men jag är så "skit" dålig  på
att räkna hur många maskor o dyl. det ska va, så jag vet inte hur jag ska göra, men den som
lever får se...........................


Kommentarer

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-06-23 19:25:55

Va skönt att du är bättre i fingret. Man är ju rädd om sina fingrar. Uj, vilka badnymfer de är dina barn, och va bra då fick ju du lite gjort också. Jaa synd att vi inte ska norrut. Hade varit kul att ses då.

Kam o ha de så bra i finvä´re.

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-06-24 18:49:16

Skönt att bli av med stygnen, hoppas det läker bra nu.



Straejmie stavas det. :-)

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-06-25 13:23:06

Klart du ska prova koftan. jag kan tyvärr inte hjälpa dig räkna för jag är lika dålig jag, men hjälp finns att få jag lovar

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-25 17:18:10

skönt att höra att det e bättre med fingret. Och självklart ska du också göra en uppochner kofta det var inte så svårt som man trodde.

Sköt om dej.

Kramizar Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela