urmoderns

en blogg med lite av varje

Lite av varje

Publicerad 2009-03-03 14:46:45 i Allmänt,

Korviga vantar som jag stickat till Farmors Gó knul


stickade korviga skaft just för att det skulle gå att draupp dom en bit och inte bli "skillsmässa"
mellan vanten och overall ärmen.

Nedan en bild på Tofflorna jag stickat,tängte pynta dom m nån knapp,men har
inte orkat (jiddes) som vi säger i Jämtland. det kan bli sen.

Dom var väldigt lättstickade så det kommer att bli flera par av denna.
Garnet jag använt är ett Raggi garn jag fått vid ett byte.



Farmor=jag och Kevin var ju till Strömsund förra veckan.där vi  köpte en bok på Bokrean.



Det var en räkne bok och pussel iett. Det blev iaf populär. och räkna till tio det kan han redan
och pussel älskar han.  på bilden håller han på med siffran 9 , och  plockade ut 9 stjärnor som sen skulle tillbaka på
rätt plats, Glömde att ta bort de röda ögonen.....

I morgon Onsdag åker vi till Åkersjön.ska bli så SKÖNT.

Om min kaffe & Garn bytar vän läser detta så skicka inget paket denna vecka eftersom jag inte kommer att vara hemma.

Kramar från Urmor !

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-03-03 17:23:39

Hoppas du får det trevligt på din resa. Ska ni åka skidor?

Ha det gott så hörs vi när du kommer hem!

Kram

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-03-03 23:29:02

Oj, va mycke fint du stickat.. mysvantar och tofflorna ser ju jättesköna ut. Va söt han är Kevin.. och så duktig sen..Ha det så härligt på sportlovet nu

Kraam

Elisabeth

Postat av: Häxstickade mamman i Jämtland

Publicerad 2009-03-04 07:56:59

De blev otroligt bra vantarna och du säger att du inte är sååå bra på att sticka, Hm du får nog ändra på den meningen Ler



Hoppas att ni har det bra på sportlovet, här blev det magsjuka i förrgårnatt, albin och han har varit hemskt sjuk, vi tänkte fara till Ö-sunds badet i morgon men det vörte inget av med det...



Men jag ska till stan om jag inte ha fått magsjuka då, men jag måste dit, det där samtalet krånglar hela tiden det är nästan som om någon vill få det att rinna ut i sanden...



Kramar

Postat av: Pia

Publicerad 2009-03-07 13:00:53

Åh, vilka underbara tossor och vantar! Gullig unge!!! Ha en fin helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela