urmoderns

en blogg med lite av varje

lite hemsytt och garninköp

Publicerad 2009-03-20 19:56:05 i Allmänt,

Här kommer en bild på vad jag sydde i går....



det är handdukar man ska hänga på ugnshandtaget,ska sy några fler men jag måste iväg
och köpa flera handdukar på Dollar Store i Strömsund.

I dag blev det en resa till Östersund, och tänk ! Bilen gick på Autopilot till Frösön och Garnaffären...Ler !
Iaf. så köpte jag lite fabel som ska bli Fingervantar.
och ett Raggsocksgarn t. sockar.



Mycke mer har det inte hänt här hos oss,frånsett att det blev ett badhusbesök i em.
och lite bastande. Så nu är vi rena och fina till Helgen ! ! !

Vi har ett riktigt " April" väder, det stormar,regnar och ibland kikar solen fram. HUVVA LIGEN !

tror att det får bli utlottning på en handduk iaf,hade klurat på Pannlappar m det får bli en annan gång..

Ha det gott !

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-03-20 21:20:06

Snygga handdukar du sytt och häftigt garn du hittat.

En liten nyfiken fråga från en som brukar semestra i dina trakter: Har du närmast till Strömsund?

Att jag undrar är för att jag försöker placera in lite vart du bor.

Ha en skön helg!

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-03-20 21:30:19

Jättesnygga garn!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-03-20 23:38:24

Gillade verkligen Raggsock´s garnet! =oD Handdukarna är jättefina allihopa! Hoppas även att du fick det trevlig på badhuset i eftermiddag.



Kram

ULLIGA Ulrica =o) skrattar

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-03-21 15:32:32

Va bra att ni är rena till helgen.. he he.. Snygga!!jättesnygga spishanddukar..

Alla tre motiven är mysiga, men kattyget har jag inte sett förrut.

Både min bil och mina ben dras till Garnaffärer.. Konstigt!!

Fina garner, det blågröna garnet har jag också köpt.(hos Titti, du vet..);)

Här skiner sola, (nere i Småland då).

Kraam

Postat av: Pia

Publicerad 2009-03-22 07:20:57

Jättefina handdukar. Vad duktig du är att sy också!

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-03-22 16:52:54

Önska inte för mycket, rätt som det är dyker jag upp med stickkorgen. Idag finns det idolkort på bloggen, säg till om du vill ha autograf Haha

Kram vännen

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-03-22 17:30:49

Det är konstigt hur bilen bara svänger av sig själv.... ler

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-03-23 09:36:06

Oj, du är inte bara bra på att sticka du syr jättefina saker ocksås. Så duktig du är.

Postat av: Häxmamman i Jämtland

Publicerad 2009-03-24 08:20:27

Jättefina, du är verkligen duktig på maskin, självklart är jag med i tävlingen...



Har ett ytterliggare jätteprojekt på gång igen en kofta till stickgrannen, så jag var och köpte mellanraggi 3 nystan och har börjat på 15 åringens andra strumpa...



tänkte mig eftersom det är gympadojor som gäller för ungdomarna så får det bli gympadojorstrumpor Hihi visst är jag fiffig Har nog glömt mössan



skulle vi inte kunn bestämma in en fika i stan nått eftersom jag ska åka in 2 ggr i veckan framöver?



sola skiner även här men lite kallt i morse 13 grader men helt underbart...



Kramar i massor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela