urmoderns

en blogg med lite av varje

Idolfoto & lite mer

Publicerad 2009-05-24 09:48:01 i Allmänt,



Här kommer ett foto på "Gamla Mor", med den gröna Linsjalen på.
som ni ser så har jag inte fäst trådarna el pressat den, men det ska jag göra i dag.

Är lite trött i dag som kanske syns, men det kan jag skylla gårdagen för.
Var iväg på test / Träning med Domino i går,och man blir lite "mör" själv oxå.
Det känns i armarna o fötterna,men som min älste som brukar säga: allt som inte dödar härdar !


Beställde garn o en virkbeskrivning hos TITTI och det kom i fredags.......



- Tror ni att jag nånsin kommer att klara av detta projekt ? ? ?
själv vet jag inte,men jag tänker iaf. prova....Ler !

I dag har vi vackert väder än så länge,men tror inte vi klarar oss från regnet hela dan ,blåser gör det
men man slipper myggen i af,  dom är ett "hatobjekt" hos oss, vi får så stora knölar som kliar
så man får spader.

Há Dé !

Kommentarer

Postat av: Soili

Publicerad 2009-05-24 11:12:51

Oj,oj....du är ju helt slut!!!Där ser det ut att behövas några dagars vila :) Halsduken är jättefin.Dom där små hundkompissarnas bedjande ögon kan du väl inte motstå.

Ha en bra dag.

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-05-24 14:41:25

Var inte orolig!!!! snart kommer "avåt'n"!!! ler Ta och vila ida!!!

Postat av: Anette

Publicerad 2009-05-24 16:03:30

Här regna det imorse en skvätt och sen har solen visat sig från sin bästa sida(hittills är det väl bäst att säga för de senaste dagarna har det kommit flera skurar).

Halsduken var fin och jag tror nog att du fixar de där fina hundarna.

Tur att ni slipper myggen just nu. Men jag tycker det är värre med knott och sviarn(de där små som man inte ser men känner) när jag är uppe och hälsar på släkten. Jag kan ju inte låta bli att klia så när jag kommer hem ser jag ut som en sårskorpa hela jag.

Ha en fortsatt skön söndag!

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-05-24 16:29:22

wow, scarfen blev ju jättefin!

Sicka söta vovvar du ska virka då! Ska det bli till barnbarn eller?

Ha det gott!

KRAM

Postat av: Marie

Publicerad 2009-05-24 17:48:40

Vilken tjusig bild på sjal och "sjalbärare"!



Och söta hundar du har beställt mönster och garn till!



Kram!

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-05-24 21:25:53

Tror säkert du klarar av att virka dessa fina hundar.

I makens blogg stod det så här idag

Kan du fråga,virktanten på balkongen om hon skulle kunna virka en tallriksstor duk till mig ,väldigt grov och glesmönstrat

så nu gäller det att gnugga hjärncellerna

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-05-24 22:04:03

Jag tycker du är vacker som en sommardag och sjalen likaså, hoppas ni hade det bra Domino och du och fick med er lite skoj

Ha det bra vännen

Postat av: Pia

Publicerad 2009-05-24 22:25:43

Fin sjal, kul att se dig också. Färgen klar dig!

SÖta hundra du ska virka. Jag har just nu lite virkfnatt också... Ha det så gott!

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-05-25 08:50:41

Den såg ju jättefin ut! Vad är det för garn? Ja du, det mottot har jag oxå... ;) Man ska härdas hehehe.... Verkar bli en fin dag här idag, soligt än så länge i alla fall. Hundarna var ju jättesöta! du grejar säkert dom!

Kramisar

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-05-25 10:58:09

Klart du klarar av att göra hundarna, tro inget annat.

Fin färg på sjalen!

Ha det bra!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-05-25 22:57:28

Snygg halsduk! Men du, vad har du på din vänstra arm då??? Jag bidde ju nyfniken ju! Kan du inte fota den så jag får se? Voffsingarna ser jättecharmiga ut!



Kram

Ulrica =o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela