urmoderns

en blogg med lite av varje

lite ditten & datten.......

Publicerad 2009-05-08 21:52:11 i Allmänt,



Här har det inte hänt så värst mycke,förutom att jag varit o hämtat en husvagn i dag.
Killarna ville sova i den i Natt,men det var ingen bra idé,sftersom dom skulle till sin Pappa,och i morgon ska dom på
2:dra del tävlingen i landbyscupen,det är totalt 9 deltävlingar på olika platser i Jämtland.
Dom tävlar med en 22:a. (skytte)
Joacim klådde sin storebror med en poäng förra tävlingen......" tur att öronen satt i vägen" så stort var leendet !

Min älste o hans familj har sålt sin Hästgård o flyttat 4,5 mil ,var hem till dom igår kväll.
Det är ett större boningshus av äldre modell,men renoverat, Väldigt fint med många rum o skrymslen
och vrår som det är i äldre hus. Sånt gillar jag.
Barnbarnet frågade om farmor är lessen nu när han flyttat....och givetvis sa jag ja,men att farmor kan hälsa på
och han får komma närhellst han vill..han var hos oss hela dan i går,och vi hade det så mysigt
hade så tur att vi han vara ute o grilla innan regnet kom.

I och med deras flytt har dom bestämt att dom inte ska ha kvar katterna,så en av dom kommer att flytta hit
en stor svart Hankatt, Rotax heter han och är en cool katt på alla sätt.
Får väl se hur det funkar mellan han o Domino,men det brukar ordna sej i slutändan...Ler !
dom har ju träffats förut.Rotax mamma Hulda hamnar i Lit.

I morgon är det marknad i Strömsund,så jag tar väl med mej Domino och åker dit en sväng
blir lite träning för vovven det.

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-05-08 22:05:36

Du får hälsa alla Strömsundsbor du träffar imorgon från en som hemskt gärna skulle velat vara på marknad däruppe.

Här är det bara "skit"-väder just nu. Förmiddagen var solig och fin, men under eftermiddan kom det regnskurar och nu ikväll har det ösregnat.

Ha en skön helg!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-08 22:34:09

Det kändes gott att du tyckte om att läsa min blogg. Jag känner mig mycket trevande och som en nybörjare här i bloggvärlden. Tack för grattishälsningen! Det är så roligt när man får kommentarer och när besöksräknare visar att det är några som har hittat till bloggen. Ha en skön helg! Här i Småland har det regnat, åskat och haglat idag. Men nu hoppas vi på en fin helg. Märta

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-05-09 08:40:41

Så härligt med marknad, prata om social träning för vovven, vi har i alla fall fått sova lite mer i natt.

hoppas det vänder nu. katterna här är fortfarande lite skeptiska men som du säger, de vänjer sig.

Idag hoppas jag att jag kan börja på koftan som jag fick mönstret av dig på, maken får ta över lite hundvakt nu

ha det bra

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-05-09 11:58:40

Gick det bra på Flata idag?! Åh va jag oxå hade velat vara där ;) förstås.... Köpte lite garn på loppis igår. Ska sticka en babykofta till en kompis som fått barn. Halvgrått väder här... hade hoppats på lite värme och sol när jag är ledig i helgen...

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-05-09 14:38:07

Trevlig helg vännen!!

Blir det kanske en tur söderut i sommar med husvagnen??

Kram

Postat av: Anette

Publicerad 2009-05-09 22:02:33

Vilken tur ni hade med vädret.

Här var det grått på förmiddan och framåt dan kom solen. Men det har inte varit någon värme precis för det har blåst jättemycket.

Ha en fortsatt skön helg!

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-05-10 20:49:04

Låter som en bra helg! Är just tillbaka från det lååååånga landet i Väst ler

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela