urmoderns

en blogg med lite av varje

TOFFLOR & TATUERINGAR

Publicerad 2009-05-28 10:20:58 i Allmänt,



Dessa virkade jag igår kväll efter en beskrivning som sunna är så snäll och delar med sej av i sin blogg.

Dom var väldigt snabbvirkade, knyckte hennes idé att sätta di en blomma pluss
att jag sydde dit några pärlor.
Har ett par till på G i en annan färg.........

Nu till nästa ämne: TATUERINGAR !

Ulrica skrev  en komentar om att hon blev nyfiken på vad jag hade på min vänstra arm
Har försökt att fota nu på morgonen,men det är "skit" svårt att få till en bra bild,skulle nog
låtit nån av Pöjkan fotat innan dom åkte till skolan....
jag lägger iaf ut bilderna trotts att de igentligen är skit-bilder.



Denna bär jag på vänster arm: tre hjärtan med begynnelsebokstaven i mina Pojkars namn
Är inte super nöjd med denna men den får som sagt "hänga" med och den har ju betydelse för mej.



Denna talar väl för sej själv, dålig bild,den ser grå ut....
 har bestämt att jag ska bygga på den i höst...hur ?  det får ni se då....Ler !

I dag ska jag fira en granne som fyller år, kanske man får en tårtbit o en trevlig pratstund....
Om du är inne och kikar i bloggen så säger jag:
GRATTIS !


Ha dé ! ! !

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-05-28 13:52:33

Jag har i omgångar funderat på en tatuering, men jag har inte kommit på något bra än. En tatuering har man ju kvar resten av livet. Hade jag haft egna barn hade ju det varit lätt, men så är inte fallet. Och gubbens namn vill jag inte heller tatuera in(även fast vi varit tillsammans i många, många år), för man vet ju inte hur framtiden blir(även om allt är bra nu, vad vet man om 10 år).

Ska bli spännande att se fortsättningen på tatueringen du har på höger arm.

Här är det grått och trist, hoppas du har bättre väder.

Postat av: Marie

Publicerad 2009-05-28 19:27:34

Tack detsamma! För pratstunden menar jag!



Och vilka läckra tofflor förresten, mycket tjusiga.

Postat av: Marie

Publicerad 2009-05-28 19:34:46

Fina tofflor du gjort. Vacker färg.

Postat av: Bente

Publicerad 2009-05-28 20:35:40

Häftiga tofflor. Tack för det jättefina paketet ,perfekt blev verkligen jätteglad. Kommer på bloggen så fort jag hinner ,TACK !

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-05-28 21:19:00

Fina tofflor. Tårta idag OCH å¨söndag... var bär detta hän? ler

Postat av: Moster Maska

Publicerad 2009-05-29 11:42:07

Vilka mysiga och fina tofflor!

I morgon ska ugglan äntligen få komma iväg. Håll utkik i nästa vecka!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-05-29 13:47:15

Jättefina tofflor! De blev kanonsöta! Dina tatueringar gillar jag också! Gillar mycket vargar, fjädrar och liknande saker. Gillar En tatuering bär man som sagt med sig resten av livet. För mig tog det ca 20 år innan jag kom på vad jag ville ha och vågade! ler Jag är väldigt stick-rädd så min tatuering står bland annat för mod/triumf för att jag vågade. haha För mig blev det ett om-tecken.



Kram

Ulrica =o)

Postat av: sunna

Publicerad 2009-05-30 01:05:18

Jag är också svag för tatueringar, har valt mina med omsorg, på ryggen har jag en svart panter och på benet har jag min brudbukett som bestod av vita liljor, min nästa ska bli barnens namn i keltiska bokstäver, Kram

Postat av: Moster Maska

Publicerad 2009-06-02 15:22:36

Kul att den kommit oskadd fram! Tack för alla grönsakstips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela