urmoderns

en blogg med lite av varje

Små varma ting

Publicerad 2009-11-12 09:09:31 i Allmänt,

Morning allesammans!

I dag har vi - 6,5 gr Kallt,känndes riktigt skönt när jag var och hämtade tidningen

det gör mycke när man slipper den fuktiga luften.

Här kommer lite mera bilder på det jag har,som man säger på Jämtska "bynne"=stickat

när man stickar säger man att man "binn". (liten språk lektion)



Två par Tofflor , stickade i Svenskullgarn och med en virkad kant i Puddel

snabbstickade och enkla att göra.



Här har vi Viola i en Halskrage,stickad i  alfa glitter.

En snabbstickad historia och mjuk o skön

Dessa har jag fått flera beställningar på i div garner o färger.
Har en annan variant på gång oxå,som en kompis till en av mina söner
ville ha.



Min andra vinst från Skördebloggen,ett härligt Lila Opalgarn

Tack snälla Malin !

 Det var en liten rapport från mej och ett vintrigt Jämtland !

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-11-12 12:23:29

Oh vad söta saker! Mössan är färdig nu kan jag meddela. :)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-11-12 13:15:35

Hej min vän hoppas allt e bra med dig. Här är det bra. Många kramizar Linda

Fina tofflor

Postat av: Linda

Publicerad 2009-11-12 13:15:53

Hej min vän hoppas allt e bra med dig. Här är det bra. Många kramizar Linda

Fina tofflor

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-11-12 17:50:38

vad duktig du är tjejen, börjar krafterna komma tebax tror jag. de där tofflorna får du gärna skriva mönster på Kram

Postat av: Anette

Publicerad 2009-11-12 19:53:48

Här var det runt nollan imorse och det kom ner lite snö. Inte mycket alls, men det var iallafall snö här där jag bor. I kommunen där jag jobbar var det fanns ingen snö. Och när jag åkte hem efter två så fanns det fortfarande lite snö i skogen. :-)

Flitig har du varit som vanligt!

Om jag slet mig från datorn så skulle nog jag också hinna mycket eller vad tror du?

Ha det så bra och överansträng dig inte!!!

Postat av: Garnlivet

Publicerad 2009-11-13 10:46:56

Åh, vilka söta tofflor!! Härligt att märka att du verkar må bättre.

Postat av: ingmarie

Publicerad 2009-11-14 12:36:22

så söta tofflor

ha en bra helg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela