urmoderns

en blogg med lite av varje

Snön lyser vit på taken

Publicerad 2009-11-22 19:09:42 i Allmänt,

Jah ! så var det på sluttampen på denna helgen oxå,tiden går så snabbt !

I går var vi och hälsade på Käbi schäfertiken jag skrev om tidigare

vi blev förälskade i henne . En väldigt trevlig vovve med överskottsenergi,beror väl på att dom inte riktigt har den tid som behövs med henne på gr av sjukdom.

Det slutade med att hon ville följa med oss när vi skulle åka hem,kan väl vara ett bra betyg på

oss skulle jag "vilja" tro. Vi bestämde att hon ska få komma till oss efter Julmarknaden

första helgen i Dec.

Lite stickat har det oxå blivit !



Ev mössa stickad i Contessa med paljetter,dom syns som små prickar i bild.



En halskrage i Järbo Raggi.

Ser lite stor ut,men det beror nog på mannekängen att den inte faller som den ska....Ler !



I fredags låg denna i brevlådan från Stjernfall.

passar väldans bra till ett kakmonster som mej........skratt!

 

Som ni ser av rubriken så har vi fått snö i dag igen,vore väl toppen om den ligger kvar denna ggn.

det blir ju både ljusare o renare.

I kväll vet jag inte riktigt vad jag ska starta med för projekt,har några att välja på

Gnom,sockar,hjärtan t Enriset....

Har gjort i ordning 1:a Hemlis paketet,eftersom jag tänkte försöka få iväg det innan all Julpost
gör att allt tar tid att skicka,fasst min The & Garn vän fick vänta några veckor på sitt
trotts att jag skickade det den 26 Okt,så fick hon det inte förän förra veckan.
Kan ju bero på mej oxå,att jag inte tejpade fast adresslappen nog bra,eller slarv på posten
-Nåja ! slutet gott,allting gott,som man säger.

Kommentarer

Postat av: garnlivet

Publicerad 2009-11-23 06:50:03

Vad härligt att du ska bli med hund igen !! Jag har varit utan hund i 3 år nu och har börjat längta mycket efter en ny. En hund är en härlig kamrat. Lycka till!!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-11-23 07:06:44

Skönt att ni fått snö och kallare så ni slipper slasket. Halskragen ser jätteskön ut. Egna kakor på nyckelringen, inte illa.

Sköt om dig nu och ta det lite lugnt så du inte däckar i nån sjuka igen.

Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-11-23 08:22:10

Hm halskragar skulle ju kunna va jättebra julklapp till nån... :D Hur brukar du göra: hur stort osv? Kram

Postat av: Karin

Publicerad 2009-11-23 12:35:42

Vad snygg mössa och halskrage du gjort. Järbo raggigarn tycker jag är jättehärligt. Har några projekt i tankarna som jag vill göra i det garnet. Skönt att du verkar frisk nu. Längtar efter att få se en bild på vovven vad det lider. :)

Postat av: kicki

Publicerad 2009-11-23 18:39:51

Hur hinner du allt?

Jag hinner ju inte ens kolla på stickmönster nu för tiden.

Här i Värmlansskogarna har vi regn, regn och åter regn

Postat av: Soffi

Publicerad 2009-11-23 18:59:13

Söta mossör! :D

Postat av: a

Publicerad 2009-11-23 19:36:04

mysiga mössor :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela