urmoderns

en blogg med lite av varje

Halsduk & Tårta

Publicerad 2009-10-08 15:04:40 i Allmänt,

Nu é halsduken klar ! så jag  slipper frysa om halsen........

den är stickad i , arestano 100% alpaca,ett ljuvligt garn. och snabbstickad var den.

 

Fick en glad överraskning i dag på fm,det knackade på dörren och där

står min bror o svägerska med en vacker blombukett och en Tårta.......mums !

Tyvärr är tårtan slut men lägger in en bild på blommorna.



Dom kom och grattade mej i förskott,för när jag fyller är min bror i skogen
och jagar Älg.

Nu vet jag inte vad jag ska sätta igång med,har lite beslutsångest.....skratt !
Kanske en mössa, vantar,sockar nja jag vet inte vad jag vill.
Nåja den som lever får se,efter middan ska jag öppna mitt garnskåp och se om jag kan få lite
insperation,för nått "måste" jag ha i händerna................

Ha det gott !

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-10-08 22:17:59

Visst är det trevligt med överraskningar? Och allra helst om det är goda såna. :-)

Har du hittat något att hålla i händerna? :-)

Ha det så gott!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-08 22:46:28

Vilken rolig överraskning. Det är alltid kul när man inte väntar sig det. Blommorna är jättefina och förstår att tårtan var god eftersom den redan är slut. Ska man gratta nu ifall det är i dagarna du fyller. Grattis.

Du hittar säkert på nått o göra även om man brukar dra och slita i en massa innan man kan bestämma sig så brukar det ordna sig.

Ha det gott

Postat av: Mormors bod

Publicerad 2009-10-08 23:52:01

Tårtor har även här en benägenhet att försvinna innan kameran ens kommit ur fodralet. Men den fina halsduken hoppas jag du har glädje av desto längre.

Postat av: Soili

Publicerad 2009-10-09 11:04:22

Grattis,grattis.Tårtor....ja dom har en konstig förmåga att försvinna :)Den var säkert god.

Visst är det väl härligt när man kan hitta inspiration i sina skåp och lådor.När hösten kommer så kommer behovet att rota i garnpåsar...eller hur :)Trevlig stick helg.

Postat av: Linda Reit

Publicerad 2009-10-09 18:12:54

Grattis och ha en trevlig helg

kramizar Linda

Postat av: justine

Publicerad 2009-10-13 19:25:13

hej denna var så fin den vill jag sälja i webbutiken kram justine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela