urmoderns

en blogg med lite av varje

Älgjakt & stickat

Publicerad 2009-09-12 11:03:59 i Allmänt,

Jaha ! då är jag med igen.........Ler!

Några av veckans händelser i bildform.

Koftan är klar med isydda knappar och allt..... den är så skön att ha på sej.
Det blev ingen "idolbild" med mej
i Koftan......ler!



Tre par baby sockar har det blivit stickat oxå .

Att jag inte haft tid att sticka så mycket beror på att jag haft barnbarnet hos mej
och vi har hittat på lite annat att göra..............

Plockar lite potatis till middan



Hjälper  Joacim o Victor med att skilja hornet från skallen.



Provsitter  ett annat Älghuvud



provkör en Traktor . kolla munnen.....brrrrum !



tränar med Joacim att slå brännboll............



Sen måste man ta igen sej lite oxå  , här med Victor i vindskyddet.

Sen något hellt annat,Jag fick en blomma av min granne,kolla vilken stjälk som
växte upp. Ska vara en ampelblomma tror jag,det märks väl.
söta blommor iaf.
Ni får vrida på huvudet lite för jag missade att vända bilden.



I dag är Victor hemma med mej o Joacim i Älgskogen,nästa helg blir det ombytta roller.

Det lutar åt  en "stugsittar lördag " i dag för det regnar o är grått o ruggit
har jag tur får jag sticka lite oxå....................skratt !

Ha det gott !

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-09-12 14:26:34

Härliga bilder!!!!!

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-09-12 14:59:08

Supersnygg kofta i fin färg.

Har du frysen full av älgkött nu?

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-09-12 15:17:35

Koftan ser jättefin ut, så härlig färg också! Attans att det inte blev en idolbild. :D Haha. Ni verkar ha haft mysiga dagar!

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-09-12 16:51:24

Härlig kofta, mycket snygg färg. Förstår att du har haft fullt upp, men du verkar ha bra hjälp av duktiga barnvakter?!

Postat av: rosenvante

Publicerad 2009-09-12 18:24:55

Härligt, din första klar, men jag tror nog det blir fler eller hur? Så gulliga babysockar du gjort och så har du ju haft fint besök ser jag. Mycket händelser på en gång.

Här har vi haft 32 grader i solen och klarblå himmel hela dagen.

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-09-12 18:37:34

koftan blev ju ursnygg, bra jobbat och vad snabb du är på sockarna då. förstår av bilderna att det blev älg i alla fall och det var väl kul, hoppas ni får en god stek till frysen också

Postat av: Monika

Publicerad 2009-09-12 18:41:44

Disktrasan är klar, det var jätteroligt att kroka den. Nästa krokningsprojekt blir ett par pulsvärmare i något roligt garn. Innan dess har jag en del annat att pilla med, jag har varit och köpt mig en gammal spinnrock. Denna skall hyfsas till och kompleteras, å sedan skall jag lära mig använda den oxå. Kommer att bli mycket spännande =)

Postat av: Anette

Publicerad 2009-09-12 20:13:54

Koftan blev fin och sockorna var jättesöta.

Tänk att småbarn är så förtjusta i traktorer. :-)

Ha en skön helg!

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-09-14 23:00:43

Men huvvvva vad du gjort mycke fint.. tröjan är ju supersnygg.. Va du e duktig.. hur hinner du allt?. Va mysigt ni har haft det grabbarna och du.. Den lille goingen är allt bra söt. Förstår att du haft fullt upp.

Det var ett redigt skott på blomman.. häftig!

Kram o ha det så bra!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela