urmoderns

en blogg med lite av varje

Eländes Elände....

Publicerad 2009-09-03 21:45:40 i Allmänt,

Måste beklaga mej lite ! har nästan stickat min kofta klart,så  märker jag att
jag har köpt för lite garn ¤="%&*^¨¤#,kan inte säga annat. ett nystan till  behöver jag !
Vist är det förargligt ?

Så nu får jag vänta med det sista tills Måndag när jag ska in till Östersund...Garnaffären i Strömsund
har inte Eskimo, fast jag vet att hon skulle få hem lite nytt,så kanske kanske har
jag tur,ska "slinka" in där i morgon och kolla läget.

Ska  se om min frissa kan göra nått med mitt hår i morgon,jag har ett kraftigt tjockt lockigt Hår
Bara de é en plåga,sen växer det som tusan...ler !
Det ska iaf toppas och tunnas ut,blir nog lite slingor oxå,fasst dom fixar jag själv (snål) hihihi !




Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-09-03 21:58:39

Vid vissa tillfällen får man ta till grova ord. :-)

T.ex när garnet tar slut. Jag svor också för mig själv förra veckan när jag skulle sy klart efterstygnen på sista lilla kycklingen. Såg att den trådstump jag hade inte skulle räcka, men jag hade ju en räddande ängel som hade en tråd åt mig.

Det är dags för klippning här också, men jag har inga vackra lockar eller särskilt tjockt hår.(Skulle vilja ha lite lockar iallafall). Och det är nog också dags att färga håret igen, för det gråa börjar synas för mycket. :-(

Ha en skön helg och hoppas du hittar garn i Strömsund.

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-09-04 07:16:36

Håller tummarna för dig, att det finns garn, samma färgbad också.

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-09-04 08:35:36

Hoppas du hittar rätt garn o färgbad.

Du får väl sticka på annat under tiden ;)



Ha en bra helg!

KRAM

Postat av: Linda Reit

Publicerad 2009-09-04 14:13:11

God dag!

Synd om garnet, man kan bli tokig för mindre.

Självklart delar jag med mig av mönstret.

Kan dock ta ett litet tag innan jag översatt det

och lagt ut det.

Trevlig helg Kramizar Linda

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-09-04 20:18:46

Jovisst är det förargligt när man saknar garn! Det e bara att ha tålamod, men det är ju svårt när man har så lite kvar. :)

Postat av: sunna

Publicerad 2009-09-04 22:32:52

Låt håret växa och bli vild och vacker kvinna

Postat av: Maria F

Publicerad 2009-09-07 17:24:21

Det man sparar in på det ena kan man lägga på garn. Lycka till med garnköpet.

Postat av: urmor

Publicerad 2009-09-07 18:08:16

skratt ! ja precis så tänker jag oxå.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela