urmoderns

en blogg med lite av varje

Helg Händelser

Publicerad 2009-09-28 13:16:58 i Allmänt,



Två Halskragar,den ljusa stickade jag förra veckan till en kompis,tyvärr  har jag glömt vad det var för

garn,banderollen fick följa med när hon hämtade den,mjukt o skönt var det iaf.....ler !
Den gröna är stickad i Järbo Raggi.
Små-sockarna har jag  stickat i  VIKING Sportraggi. ett härligt garn.
Benvärmarna är  av ett garn som jag fått och det fanns ingen banderoll på,men
jag skulle tro att det är en ullblandning i alla fall.

I dag håller jag på att förbereda mej. Fixar med kläder till sönerna
eftersom dom ska bo hos pappa några dagar.
Försöker att komma på vilken stickning jag ska ta med.

Så det blir tyst här några dagar,men har jag tur så är jag hemma på torsdag kväll igen,vilket
jag hoppas o tror.Tycker inte om sjukhusmiljön fast jag jobbat där,kanske
därför.

                                                            

Kommentarer

Postat av: sunna

Publicerad 2009-09-28 13:55:58

Jag håller båda tummarna, det kommer gå jättebra, jättefina halskragar

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-09-28 13:56:31

LYCKA TILL med op! Lovar att hålla tummarna för dig och tänka på dig!

STORKRAMEN!!

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-09-28 13:58:02

Glömde skriva att det var jättefina halskragar du gjort, o sockar o benvärmare med förstås :)

Postat av: Mia

Publicerad 2009-09-28 14:49:11

Hejsan!

Vilka snygga halsvärmare!

Kan man kanske få ta del av möstret? Snälla!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-09-28 18:32:05

Oj, så produktiv du varit. Jättefina saker du gjort. Lycka till nu så vi kan höras snart över nätet igen.

Kram från Tofta/Gotland

Postat av: Anette

Publicerad 2009-09-28 19:38:27

Snygga saker du gjort och hoppas verkligen att du får komma hem snart nog.

Ha det så bra du kan så hörs vi när du är hemma igen. :-)

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-09-28 21:37:14

Väldigt produktivt för en helg! :D Ja lycka till på sjukhuset! Förresten, om du fortfarande har ett intresse av ljusgröna garnet så kan jag skicka bara jag har adressen! :)

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-09-30 17:54:48

Jättefina kragar och benvärmare!! Håller tummarna för dej, jag är övertygad om att det kommer att gå himlafint! Många kramar från mej.

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2009-10-01 19:22:05

Hej!

Såna fina saker du har gjort! :) Jag såg att andra efterfrågat mönster.., tänkte jag skulle göra det samma. Har du hittat på det själv? nyf

Postat av: jazza

Publicerad 2009-10-03 18:00:00

Tyckte oxså att dina halskragar var jättefina!!

Var hittar jag mönstret till dem?

Postat av: jazza

Publicerad 2009-10-03 18:00:41

Tyckte oxså att dina halskragar var jättefina!!

Var hittar jag mönstret till dem?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela