urmoderns

en blogg med lite av varje

jaha ! då va

Publicerad 2009-09-06 19:43:46 i Allmänt,

man solokvist  några dagar,på gr. av Älgjakten !

Mina två yngsta följder sin pappa,på det som dom anser,viktigaste händelsen i år........

I morgon bär det av till "stora"-staden för mej,jag ska bl.a hämta Eskimogarnet

så jag får sticka klart min kofta.

På tisdag blir det nog Älgskogen och på Onsdag morgon kommer Farmors Älskling hit

och skall sova över till To,så  så hemst mycke stickande blir det nog inte,men va gör det i gämnförelse med att få upptäcka en massa saker med goungen.

Har stickat spetssockar o ett par vanliga barn- raggisar i dag, foto kommer.....


Sen var det ju det här med barns tankar:

Mamma heter höna,Pappa heter Hane
ungarna killingar & barnbarnen heter Ägg

                                                  Stefan 6 år

Bonden är en väldigt lycklig man
först och främst har han en traktor
men oxå för att han slipper jobba
                                  
                                   Håkan 7 år

En gynekolog är en som inte vet
mycket om halsen på folk

                                 Erland 6år
                              

                                  


Skillnaden på tantkroppar och manskroppar
är att tantkeoppar har flera hemliga rum i bägge ändar

                                                               Mikael 6 år


Männen har fler framdelar på kroppen

                                             Julie 6 år


                                                                            

Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-09-06 21:00:21

Ska börja med att säga att jag faktiskt hade Lillbabs i baksätet mellan bostad, Ikea och fiket. Det var en skön upplevelse med levande GPS. :D

Vilken tur att du lyckades med garnet så lycka till nu med resten av koftan. Vilka härliga små radisar du hittat, man kan bara le åt dem.

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-09-07 10:56:41

"hemma" börjar inte jakten förrän på söndag. Dom brukar skjuta (alltså senarelägga i detta fallet inte skjuta med bössa hahaha) på starten en vecka ungefär. Det är ju så varmt nuför tiden på älgjakten. Jag kommer ihåg förr, det var svinkallt, blött och frostigt när det var älgjakt - inte 20 grader varmt!! Ska bli spännande och se koftan när den är klar.....

Postat av: Susanne R

Publicerad 2009-09-08 09:57:46

Vilka härliga barnkommentarer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela