urmoderns

en blogg med lite av varje

Till att börja med -

Publicerad 2009-09-21 19:07:13 i Allmänt,

vill jag tacka för ;alla lycka till,jag får av er läsare !
det värmer " en gammal kropp".....ler !

Jag skulle göra OP förra året med då var det strejk så jag fick stå över,kom hem efter en skrapning
och en massa hormontab... som inte  hjälpt ett dugg.
Och den kvinnliga läkaren tyckte absolut att jag skulle anv. Hormonspiral
till saken hör att min kropp inte tollererar dessa tingestar ,har nog provat 4-5 ggr

så efter ett besök hos gyn förra veckan och en manlig Läkare som frågade varför inte detta gjorts tidigare.....så blev det "snabba" ryck,vill jag lova !

Enda smolket i glädje bägaren är att jag har så börbaskat ont i halsen
och snorar i dag.....#)(¤##"%(//)=(....!
Får väl ta till nån huskur, vill inte att det ska fallera på grund av  en förkylning .

På stickorna i dag har jag sockar med långa skaft i Soft Tweed !
får säga som Emil i Lönneberga; huvudskaen man e torr o varm om fötterna !

I morgon bär det av till Strömsund och en Mammografi undersökning...är det inte det ena så
är det andra




En gammal bekant som jag inte träffat på säkert 4 år,hörde av sej till mej.
vilket jag uppskattade naturligtvis ,av flera anledningar.

Till saken hör att hon har en massa får,och hon skulle inte ta reda på ullen,utan jag kunde få så mycke jag ville. Det blev jag naturligtvis Jätte glad för.

Nu till min fråga; Hur tar jag reda på den ? tänkte Tova av den till att börja med, törs absolut inte ge mej på nån egen garntillverkning,ännu iaf.....skratt !

Finns det nån där ute som kan berätta lite eller rekomendera nått läsbart, på just detta ,den ska väl tvättas antar jag mm. mm.
för när det gäller den biten är jag;novisen vid spisen !

Som vi säger i Jämtland; Ma Råkes !

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-09-21 20:27:37

Visst är hon söt lilla Nova?

Lycka till med OP och allt.

Kram Mia

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-09-21 23:08:52

Gillar dina mössor.

Och lycka till på operationsbordet

kram

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-09-22 00:12:22

Jag önskar jag hade något bra tips åt dig men jag är lika novis på ull, skulle tänka mig att någon gång när jag inte jobbar längre att lära mig, har du lust att maila din adress till mig??? Säger inte varför... Kram

Postat av: Tina

Publicerad 2009-09-22 13:25:25

Jag mår bra efter min OP, men jag är på långa vägar återställd.Nu får du kurera dig så den blir av.

Lycka till !

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-09-22 18:47:44

HAr en utmaning till dej!!!

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-09-22 19:24:48

Jag har en syster som jag får hur mycket ull jag vill av, men jag vet inte hur jag ska göra? Skulle oxå gärna vilja lära mej!! Kram

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-09-22 19:33:51

Åh! Det gör skitont med mammografi, bara gjort det en gång, men fyy...man får väl stå ut den korta stund det tar... ler!

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-09-23 18:36:31

Lycka till på Lassa

Postat av: Ann-Christin

Publicerad 2009-09-23 21:26:04

Lycka till med operationen.

Tomteskägg, kan det vara något att göra av ullen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela