urmoderns

en blogg med lite av varje

Kalas & annat

Publicerad 2010-08-04 19:03:16 i Allmänt,



farmors Go Knul fyllde 4 i går,stora karln och kung i uneversum.......ler!

Tycker det inte är så länge sen hans pappa var 4 !


Tog detta fotot i våras när han var hos oss,



En av sjalarna jag stickat nu,den ska vara i Delight,men jag har stickat den i Järbos Fantasi

så den blev ganska stor. Man stickar den från sida t sida och virkar en kant runt om pluss "korkskruvarna" i de 2 yttersta snibbarna.Den påminner om fabelsjalen

så här ser den ut,beskrivningen finns hos Dropps, nr:126-36

har snart en fabelsjal klar oxå,har lovat Veronica 4 st,så nu är det 1 kvar,sen får jag väl höra

vad hon vill ha.

I morgon ska vi baka Mjukbröd"mommabrö" så vi får äta lite stutar!

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2010-08-04 19:55:37

Ibland vill jag stanna tiden för den går för fort och det är väl så när barnen växer om en i ålder, eller hur?

Tjusig sjal du har gjort.

Imorgon återvänder vi söderut och jag hoppas att vi lämnar solen hos er häruppe(vill gärna ha lite med oss av den också). Igår var det uppehåll och solsken och idag har det varit uppehåll ända till ikväll då det kom en rejäl skur.

Ha det bra!!!

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-08-04 20:04:13

Den tårtan såg god ut,men 4åringen är nog goare.Snygg sjal och fint garn du hade fått.

Postat av: susanne r

Publicerad 2010-08-04 21:46:26

Vilken goding till kille.

Ja nog går tiden fort och de små blir stora ;-) .



Sjalen ser mysig ut.

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-08-07 22:15:38

Alltid snyggt du stickar.

Nu åker vi på semester

ha det så gott

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela