urmoderns

en blogg med lite av varje

rustad för vintern

Publicerad 2010-08-23 10:50:02 i Allmänt,



Mössa o Halsduk stickad till en Väninnas Mamma i Göteborg,blev stickad i fredags



Månadens KAL- vantar, ANNA stickde jag i går fm,dom var så snabbstickade att jag kommer att tillverka flera par

Luffar schacket som vantarna ligger på fick Victor av Margareta och det har blivit flitigt använt
det är ju så snyggt oxå!



Lite nyplockade Hallon,blir nog en sväng till i veckan,för det finns hur myck
som hells att plocka, Gott är det och speciellt att plocka direkt i munnen......ler!
Lite maskar är det i dom i år av nån anledning på dessa 4,5 kg hittade jag
bara 2 st.

I dag har vi skolstart här,riktigt sköt att komma in i normala gängor igen,tycker jag

men inte killarna,vad det nu kan bero på....haha!

Jocke börjag 9:an och Victor 5:an,tänk vad tiden går fort iaf,tycker det var nyss jag fick dom

lika så med min älste som ska bli Pappa för andra gg i Nov,det var ju alldeles nyss jagväntade honom

Det är ju de käraste man har barn och barnbarn !!



Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-08-23 11:10:56

Vilken fin mössa, ja även halsduken och vantarna. Va gott att ha så mycket hallon, jag har klippt ner mina vildhallon. Var har du hittat mönstret på mössan? Kramar

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-08-23 12:16:22

Jättefina alster! Visst är det ljuvligt med alla hallon... Har oxå precis rensat några liter.



Ha dé!

Postat av: Tomtan

Publicerad 2010-08-23 12:27:16

Inte är det vinter än ler Va mycket hallon!!!! MUMS!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-08-23 12:40:38

Fina grejer! Inga hallon har jag plockat iår! Första gången tror jag.....

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-08-23 14:36:22

Dom var fina både mössa,halsduk,o`vantar det är ju ingen risk att man tappar bort vantar eller hon som bär mössan i G-borg kramar:)))))

Postat av: Janne

Publicerad 2010-08-23 16:37:13

Ja med den mössan och den halsduken så står du nog emot självaste Nodanvinden.

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-08-24 10:10:49

Flitig som vanligt ser jag.

Ja tavlan är broderad............köpte den på Kupan

för nåt liknande skulle jag aldrig göra själv.

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2010-08-25 17:36:21

Hej Eva!!

Hundra år sedan jag kommenterade hos dig, men jag tänker på dig ofta.

Jag håller med dig om att det är skönt att komma in i vardagen igen nu.

Underbar mössa, vart har du hittat mönstret?

Hur mår du?

KRAM KRAM

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-09-11 16:06:15

Oooh vilka goa bär du har hittat! Det smakas i munnen när man ser dem! :) Tänkte fråga dig hur du har gjort med toppen av mössan när du stickat mössor på "andra ledden" som typ Åremössan. Hur tar du ihop dem då i toppen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela