urmoderns

en blogg med lite av varje

Dimorphous,Garn & The

Publicerad 2010-02-03 21:35:09 i Allmänt,

Nu har jag äntligen stickat mitt första par Dimorphous Yttervante, Tack vare
Catarina som  varit min "räddare" och hjälpt mej förstå det jag inte fattat,just med eng sticktemer

Ev stor Kram t dej catarina !!!

Jag stickade dom i det garn jag hade hemma som passade,Karisma.

Stoppade en av mina fingervantar i den ena så det syns hur det ska vara.

Är riktigt nöjd,nu ska det bli två par till som presenter,då blir det både

inner och yttervante.och lite diskretare färg.

jag till och med klarade att göra denna sortens tumme....de ni ! man é aldrig

för gammal att lära sej nått nytt! å så säger dom att det inte går att lära gamla hundar sitta!




I går var jag in på en Loppis i Hammerdal som hade rea,det resulterade i en handarbetsbok.
Bonniers stora Handarbetsbok av Judy Brittain, för 25 kr,det var halva priset.

som det står på baksidan; på 512 sidor presenteras 500 fantasieggande färgbilder och 2000 instruktiva steg för steg teckningar
det är stickning,virkning,makrame,flätning,nätknytning,broderier,quiltning etc.etc.

Nån gång kommer den säkert till pass  till mej själv el nån annan.

I dag har jag varit in på sjukhuset för provtagningar,träffat Anna Britta,vi åkte till garn affären på
Frösön, lite garn var det som följde med hem ,det måste erkännas..........
har inte fotat dessa men det blev mest i gråa toner och lite Rosa och vitt,vad det ska bli visar sej så småningom.

 Fast jag är med i Hemlis , så anm. jag mej till Garn & The bytet  även denna gång !
Det är ju ett engångsbyte så det passar de flesta.





Kommentarer

Postat av: Catarina

Publicerad 2010-02-03 22:40:21

Vad fina de blev! Himla läcker färg!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-02-04 07:11:43

Så häftiga de blev. Man kan nog göra jättefina kombinationer med dem och andra vantar under. Kul att du gjorde fynd på loppisen också och även i garnaffären antar jag.

Ha det bra i snön

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-02-04 08:46:02

Vad snygga vantar! :)

Blir ju jättehäftigt med inner och yttervantar. Inte är man aldrig för gammal att lära sig nåt nytt, helt rätt! :D

Postat av: Agneta

Publicerad 2010-02-04 11:17:22

Jättesnygga vantar du gjort.

Här kan du beställa trikåtrasor till dina virkade korgar...

www.mattseppo.se



Ha det bra!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-02-04 12:20:05

Vilka fina vantar och så smart med yttervante. Det skulle man kanske prova. Man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt, ibland känns det som man lär sig något nytt varje dag. Kramisar

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-02-04 15:59:32

Åh vad bra att du löste det, då kan du lära mig för jag har fortfarande inte hunnit kram

Postat av: garnlivet

Publicerad 2010-02-04 16:57:10

Snyggt och smart med yttervante !! Det måste jag prova, så tack för inspirationen :)

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-02-04 22:17:10

Vantarna är JÄTTE fina. Hon är bra den där Katarina, utan henne skulle jag inte vara den stickerska jag blivit.

Postat av: urmor

Publicerad 2010-02-04 22:28:26

Vi har tur som har RÄDDANDE ÄNGLAR !!!!!

Postat av: anette

Publicerad 2010-02-05 13:53:22

Jättesnygga vantar. Vad smart med yttervantar att ha i beredskap när det blir kallare väder.

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-02-05 17:22:12

Dom var jääääätttteeee läckravad du kan,att lära gamla hundar sitta måste väl jag veta att det går har lärt mig mycket sedan vi träffades. hoha

Postat av: Profilkläder

Publicerad 2010-02-11 10:58:36

Häftiga färger, sticker ut ur mängden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela