urmoderns

en blogg med lite av varje

min os luva klar

Publicerad 2010-02-26 11:23:06 i Allmänt,



Nu har jag virkat en OS Mössa till mej själv oxå !

Valde andra färger och virkade stolpar i stället för fm.

Färgerna är lite missvisande på bilden pluss att jag töjtut den lite.det såg jag först

när jag lagt in bilden,men  "shit" happens !

Den ljusa rosa skulle igentligen vara mer Ljungfärgar,men den var slut............och den är inte så

knallig i färgen som det ser ut på bilden.

Fick hem den ljus blå Eskimon i går,tack vare att Agneta på Garnaffären på Frösön

lade undan några nystan till mej,Det är jag Tacksam för!

I dag har vi "töväder" bara -12,lite skillnad i gradantal mot -37

och snön dalar så fint ner.

Hoppas nu kylan släppt sitt grepp och att det blir mera en normal vårvinter

Vårvinter = 5:e årstiden !

 

Beställde beskrivningar av Tant KOfta pluss  lite Garn förra veckan

hoppas att garnet kommer i dag för hon skickade det förra torsdagen till mej

men det är väl förseningar  med postgången oxå, själv skickade jag två paket förra fredan

ett kom fram snabbt det andra har jag ingen aning om det anlänt el inte.......

Det beror väl på "stygg vere" !

Nu måste jag göra de sista på mina vantar som ska tovas i maskin,Os mössorna

har stuli tid,från andra objekt,men Gud skapade ingen brådska,han ville bara att vi skulle hålla

en gämn takt!..........................

Trevlig Helg!

 Garnet kom i dag ! ett ljuvligt blått garn,som tål att klämmas på,vad det ska bli ? ja det ska ni snart få se !

Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-02-26 12:55:49

Vilka fina färger dom passar dig ha det bra lilla storasysterkusin

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-02-26 14:43:59

Jisses vad många fina mössor du har gjort.

Här har vi regn och +2 grader

hur trist som helst.

Ha en fin helg!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-02-26 14:46:26

Tack för tipset om garnval, ska prova det. Härliga färger på din mössa. Här är töväder ordentligt! Hur det kan vara ena dagen -21 grader och nästa +2 grader är för mej en gåta. Kramar Mia

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-02-26 16:55:20

Mm många mössor blir det! :) Snygga! Önskar jag hade "tid" till att lära mig virka mössor, nångång blir det väl. Här nere börjar snön smälta idag och det är massor med vatten överallt. Kram!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-02-26 17:08:14

Gillar färgerna på din mössa.

Posten håller på att lägga ner sig själv. Man blir så trött på att aldrig få fram saker i tid.

Vi har tööööööööö, vilket medför blask, blask. Fy tusan va jobbigt.

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-02-27 15:32:46

Här bara försvinner snön, men vi har äntligen lyckats tina avloppet i stallet så det är ju åt rätt håll i alla fall. Tänk vi ska bli publicerade du. Kul projekt i alla fall

Postat av: Ulrica

Publicerad 2010-02-28 01:18:52

Mössan blev jättefin tycker jag! Färgerna passar mig perfekt! ;)



Kram =o)

Postat av: tomtan

Publicerad 2010-02-28 18:30:07

Du är flitig som vanligt!!!!! Här ska det sättas igång med babyfiltar idag.... enkelt att ha med när jag ska jobba.....

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2010-02-28 19:14:07

ONEJ!!!!! ler Tänkte göra slut på lite garn i högen och skicka till stickhjälpen.... KAn inte ha något svårt i händerna när jag sitter av tiden påjobbet.....

Postat av: ann-louise

Publicerad 2010-03-04 12:17:27

superssnygg alltså! Mycket finare än blågult

Postat av: kicki

Publicerad 2010-03-05 10:57:29

Hello igen =)

Går ganska bra med mössan....har virkat tre st efter tre olika mönster å nu hittat ett som va bra men jag får inte till färgbytet, det blir en liten nivåskillnad.

Hoppas att allt är bra mä dig å de dina.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela