urmoderns

en blogg med lite av varje

ett par Hemlis Vantar till..

Publicerad 2010-01-30 12:01:49 i Allmänt,

Är hemkommen och mår ganska bra,Tack o lov för det.
Ska tillbaka den 12 feb,så får vi se vad som hänt.

Vill  visa vad jag sysslade med  delar av gårdagen.

Mitt första objek m två trådar,Garnet är oxå det ett Hemlis garn,merino ull
mjukt och skönt.

Hade tänkt sticka Hundvantarna men skrivaren som min granna hade,sjöng på sista versen

så diagrammet var för otydligt,

Detta var det roligaste jag stickat på länge om än "knåpigt",fick inte till slutet som det skulle vara

(brist i språk kunskap) men det får duga som det blev.

Nu är det Tummen kvar,hoppas jag får till den......

Iaf så är jag riktigt nöjd med resultatet(skryt),ni som är mer rutinerade behöver

inte kika så närgående,för lite ogämt är det allt, men det jag var mest rädd för var

jag skulle strama trådarna för hårt,men det funkade jättebra att tvinna dom runt varandra

Sen ska det väl synas att det är Handstickat för sjutton gubbar!


Sån´t här kommer det att bli mera av,det kan jag garantera.....så till min HEMLIS -vän säger jag bara, Garn och Beskrivningar.........välkommnas varmt!!!!!!
                                                                       
Apropå hemlis vännen,så går jag bet på vem det kan vara....hm!
har en kännsla av att jag borde . får väl lägga på lite mera kol och försöka hitta dej!

I morse var det -29,6....huvva ligen,säger jag bara,fast jag undrar om inte södra delarna har det värra än oss, kallt och blåsigt är ingen bra kombination.

va tråkigt det är när inte Grabbarna -Grus är hemma och "kivas" och man är
påtvingad vila....hmmm! Tur att man har stickningen å Böcker att läsa.
Fick en ny i går som verkar spännande med lite mord i Östersund....de ni!!!!
gillar att få sånt som man har kvar isf en blombukett,som vissnar och sen är borta
om det inte är blommor man kan torka förstårs.............vilka kan jag mena tro???? ler!

Har pausat ett tag från att ta reda på  nytvättade kläder som ska vikas & strykas..
så nu är det väl lika bra att jag gör klart den biten och sen får fortsätta med Tummen på vanten
medans det är bra ljus,det är ingen stickning jag skulle ha framför TV:n,där är det sockar till undertecknad på G.



Tack för alla välgångsönskningar jag fått av er på bloggen, det värmer !!!

Kommentarer

Postat av: Catarina

Publicerad 2010-01-30 12:19:16

Jätte-fina!

Jag håller på med ett par likadana :-)

Postat av: Christina

Publicerad 2010-01-30 13:14:33

Du är otroligt duktig på att sticka.

Postat av: Gotländskan

Publicerad 2010-01-30 13:58:29

Tycker du lyckats jättebra med vanten. Härligt att du är hemma och verkar må ganska bra även om du längtar efter grabbarna. Försök ta det lite lugnt nu och sköt om dig.

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-01-30 14:57:55

Dom är jättefina måste skaffa garn så jag får sticka ett par jag med samt sockarna jag fick mönster på,du ger mig bara mer jobb syster tänk på att jag är lite äldre en du

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-30 18:39:52

Hej

Tycker dina vantar är jättefina, hon gör roliga mönster.

Hoppas att du mår okej nu när de är lördagkväll

Må så gott de går.

Eva.

Postat av: Anette

Publicerad 2010-01-30 21:02:55

Det ska synas att det är hemstickat!

Just nu är det ca 14 minus här. Det har varit solsken och vackert och vi skulle ta en promenad med hundarna och fotografera hade vi tänkt, men vi var riktiga tidsoptimister så när vi väl kom ut var det mörkt.

Ha en fortsatt skön helg med stickning och tvätt!

Postat av: Malin

Publicerad 2010-01-30 21:34:46

Du är så otroligt kreativ och gör så himla mycket hela tiden!



Du har något att hämta på min blogg!

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2010-01-30 22:18:56

Va fin den blev. Avis jag :) Måste ta tag i det där med tvåfärg o lära mig att inte dra åt. Jättesvårt när man som jag stickar hårt normalt..



Har du sett detta mönstret

http://palmikoita.vuodatus.net/page/heartmittens

Himla fina hjärtevantar..

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-01-30 22:48:00

Jag är så imponerad, du är modigare än jag, kram

Postat av: elisabet

Publicerad 2010-01-31 09:04:29

Oj vad fina vantarna blir. Jag har inte ens börjat på mina

men min ambition är att dom skall bli en julklapp så jag har ju lite tid på mig.

Hindersmässan (marknaden) pågick onsdag till lördag och skälvklart var vi där varje dag



Postat av: susanne

Publicerad 2010-01-31 17:09:01

Jättefina vantar. Så mycket du hinner med att göra.

Kram på dig!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-01-31 19:25:28

De där vantarna är otroligt vackra och jag som är kattmänniska måste nog prova att göra sådana. Skönt att höra att du mår skapligt. Här var det -27,9 grader igår natt, brrr! Kramar

Postat av: kicki

Publicerad 2010-01-31 19:30:15

Va fina vantar =)

Postat av: Kerstin

Publicerad 2010-02-01 12:02:08

Fantastiskt fina vantar. Var kan man få tag på mönstret. Jag har två svrata katter så de hade passat perfekt. Skålen är också fin. Há dé. Kram från Skåne och snålblåst.

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2010-02-01 15:42:20

Vantarna är ursnygga. Det mönstret har jag också kikat på lite.. Va duktig du är!! Passa på att vila (sticka) dej nu när du är ledig.. Håller tummarna för dej..

Kramsikram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela