urmoderns

en blogg med lite av varje

Knopp värmare

Publicerad 2010-01-22 21:46:02 i Allmänt,

Hade 2 nystan SAREK liggande,hade ingen aning om vad jag skulle hitta på med dessa

men i gårkväll fick jag idén. en ribbstickad mössa. det gick åt ca 1,5 nystan
Och Viola posserar så snällt.



Ev väpnar luva till sonsonen i garnet Easy,mjuk o skön blev den
Han fick den i dag och den passade presis,så jag får nog göra en till i större storlek
till nästa vinter skulle jag tro.
Hoppas nu att Farmors Älskling tycker om att  ha den på när han är ute och åker skoter
eller under hjälmen när han ska åka skridsko.



Kanske kan bli nått till Påsk.............



Några härvor VIKING Balder. Det jag nystat upp har jag stickat en mössa av
tyvärr missade jag att fota den,och nu har den flyttat "hemifrån"
Beställde garnet hos Britts butiks REA 1/2 priset.

I em har jag skjutsat grabbarna - grus till Häggenås,där dom ska tillbringa helgen
Vovven har oxå åkt hem.
så nu är jag riktigt solokvist
" men ja é in´t bitter" Järalaus e je in´t hella = Jag är inte utan arb.
har två mössor till på G, en svart och en vinröd har fått en ide som jag ska prova
så ännu är det inget att visa.

Har även fått tag på beskrivningen till Dimorphous Mittens
det är yttervanten jag tänkt sticka,men början av beskrivningen fattar jag "nada skit å ittnå" av
men skam den som ger sej.jag får väl be om hjälp så kanske jag lär mej om man har två varianter
som ett eng - sv lexikon....skratt!
Så om nån läser detta och vet hur man gör så får ni VÄLDIGT gärna berätta


tjuvlånade denna bilden av Anna Britta (förlåt!) men så här såg det ut tidigare när jag skulle försöka
mej på att översätta  det J...a vant mönstret, slog min panna blodig mot databoret
och läste icke rumsrena ramsor. men hjälpte det ? nähä! 

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2010-01-22 23:29:01

Kikar bara in och önskar dig en trevlig helg. Har inte stickat det mönstret, men hjälper dig gärna ändå om jag kan. Maila problemet så ska jag klura o se om jag klara av det.

KRAM

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-01-23 08:30:20

Jag har också tänkt på dessa vantar, tycker de är så läckra men har inte tittat närmare på mönstret, ska se om jag får tag på det, men tror man börjar med att sticka en snodd och sen lägger upp på den. En sån väpnarluva skulle jag ha under ridhjälmen, är den svår?

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2010-01-23 09:29:36

http://www.stickamera.se/ordlista.php

http://www.garnstudio.com/lang/se/ordliste.php?liste=intl

es.php" rel="nofollow">http://www.kanalen.org/sticklistan/termer/handsticktermeres.php

Jag vet inte om det är nån hjälp för jag vet inte om det är översättningarna du har problem med, men de här tre har bra översättningar i alla fall.

Lycka till.

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-01-23 09:55:03

Väpnarluvan såg varm o go ut den älskar han nog,du är så klurig så du får nog till vantarna,för sådana vill jag med göra.Bilden har jag lånat avWibas animering, för jag har stora bulor i pannan efter dina inlägg så...de....så...

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-01-23 20:36:42

Passar på att låna datorn när jag är hos xkroken (eftersom min lagt av nu...)och hälsa på i Sikås ;) och se vad du håller på med. Du är då produktiv du!! Så mycket tjusigt och framför allt varmt och gosigt ser det ut. Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela